English

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان:

واشنگن و ریاض در انتخابات پارلمانی لبنان دخالت می کنند

شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن و ریاض برای کاهش نمایندگان حزب الله درصدد مداخله در انتخابات پارلمانی لبنان هستند.

واشنگن و ریاض در انتخابات پارلمانی لبنان دخالت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم جانشین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی بیان کرد که واشنگتن و ریاض برای کاهش تعداد نمایندگان حزب الله در پارلمان در انتخابات مداخله می کنند.

مداخله آمریکا و عربستان در انتخابات پارلمانی لبنان

 انتخابات پارلمانی لبنان قرار است 6 ماه مه (16 اردیبهشت 1397) برگزار شود. این انتخابات در شرایطی برگزار می شود که پارلمان کنونی که از سال 2009  تاکنون سه بار و به دلایل مختلف امنیتی و فنی دوره خود را تمدید کرده است.

هفته گذشته بار دیگر سعد حریری نخست‌وزیر لبنان به عربستان دعوت شد. این بار ریاض تصمیم گرفت با روشی متفاوت با وی تعامل داشته باشد. این کشور به دنبال بهبود موازنه‌های قدرت به نفع خود بدون دشمنی با واقعیت‌های موجود در عرصه لبنان برآمده است.

عربستان این بار با حمایت آمریکا و امارات متحده عربی تلاش کرده این پیام را به داخل و خارج برساند که لبنان رها نشده است. این بدان معنا است که روند انتخابات لبنان هرگز ساده نخواهد بود و برخی طرف‌های لبنانی و منطقه‌ای به آن چشم دوخته‌اند.

اولین پیام سعودی ها را هیئت این کشور در سفر به بیروت به سرپرستی نزار العلولا مخابره کرد. هیئت مذکور با تعدادی از جریان‌های سیاسی لبنان بویژه سمیر جعجع دیدار کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه