English

المانیتور:

تصمیم کنگره آمریکا در تحریم حامیان حماس، قرارداد کلان نظامی واشنگتن و دوحه را لغو می کند

دولت قطر هشدار داده است در صورت تحریم حامیان حماس، قرارداد کلان نظامی دو کشور را لغو می کند

تصمیم کنگره آمریکا در تحریم حامیان حماس، قرارداد کلان نظامی واشنگتن و دوحه را لغو می کند

به گزارش خبرگزاری موج، دولت قطر به کنگره آمریکا هشدار داده که اگر حامیان حماس مورد تحریم قرار گیرند قراراداد چند میلیارد دلاری خرید جنگنده اف 15 از این کشور لغو می شود.

لغو قرارداد جنگنده اف 15 قطر و آمریکا

به نوشته وبگاه «المانیتور» قطر قرارداد 6.2 میلیارد دلاری را با آمریکا در دسامبر برای خرید 36 فروند جنگنده «اف-15» منعقد کرد.

بر این اساس، سناتور جمهوری‌خواه «برایان مست» لایحه‌ای را به کنگره ارائه کرده که در صورت قانونی شدن، این قرارداد نظامی به خطر می‌افتد.

تاثیر منفی لایحه کنگره بر پرسنل نظامی آمریکا در قطر 

این لایحه به دونالد ترامپ این امکان را می‌دهد تا فروش تجهیزات دفاعی و صادرات به این کشور را به حالت تعلیق درآورد . قطر نیز در نقطه مقابل اعلام کرده که این مسئله پیشرفت‌های دوجانبه اخیر در مبارزه با تروریسم را تهدید کرده و به‌طور بالقوه تأثیر منفی بر هزاران پرسنل نظامی آمریکا در قطر می‌گذارد.

المانتیور نوشت که این مسئله قرار است در سفر ما آینده «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به واشنگتن و در آستانه نشست کمپ دیوید موردبررسی قرار گیرد.

این در حالی است که «آنتونی زینی» فرستاده ویژه وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و «تیم لندرکنگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی و حاشیه خلیج‌فارس امروز دوشنبه با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و در خصوص تنش در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس با وی گفت‌وگو کردند.

در این دیدار محمد بن حمد آل ثانی، معاون امیر قطر در امور سرمایه‌گذاری نیز حضور داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه