English

واشنگتن پست:

پنتاگون در نشست امنیتی کاخ سفید با اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه مخالفت کرد

در هفته گذشته در مورد حملات شیمیایی دولت سوریه علیه مردم در غوطه شرقی نشستی در کاخ سفید برگزار شد که در آن با مخالفت پنتاگون، دونالد ترامپ اقدام نظامی علیه سوریه را تایید نکرد.

پنتاگون در نشست امنیتی کاخ سفید با اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از واشنگتن پست، در جلسه هفته گذشته در کاخ سفید، نشستی بین دونالد ترامپ، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور و وزیر دفاع آمریکا در مورد موضوع حملات شیمیایی دولت سوریه در غوطه شرقی برگزار شد. که در این نشست «جیمز متیس» وزیر دفاع و «اچ ار مک مستر» مشاور امنیت ملی به ترتیب مخالف و حامی تهاجم به سوریه بودند.

1395120413594970410081084

در پایان جلسه، «رئیس‌جمهور آمریکا انجام اقدام نظامی را تایید نکرد».

واکنش کاخ سفید نسبت به نشست کاخ سفید در مورد حمله به سوریه

انتشار این گزارش، واکنش کاخ سفید را هم به دنبال داشته و سخنگوی آن هرگونه نشستی با موضوع حمله نظامی علیه سوریه را رد کرد.

گمانه‌زنی رسانه‌ای درباره مطرح شدن «حمله تازه آمریکا به سوریه» با استناد به ادعای حملات شیمیایی در حالی مطرح شده که در هفته‌های گذشته بارها مقام‌های غربی به ویژه آمریکایی و اروپایی با استناد به این ادعا، سوریه را به حملات نظامی تهدید کرده‌اند.

توسل آمریکا به حمله نظامی سوریه با استناد به ادعای «حملات شیمیایی»، قبلا سابقه داشته است. 7 آوریل 2017 ارتش آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در «حمص» حملات موشکی کرد؛ حمله‌ای که پس از ادعای حمله شیمیایی در «خان شیخون» انجام شد.

 در این تجاوز نظامی، ۵۹ موشک تاماهاک از روی ۲ ناو آمریکا مستقر در شرق دریای مدیترانه به سوی این پایگاه شلیک شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه