English

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل:

ایستادگی جوانان مقاومت عراق، تحریم های آمریکا را ناکام می کند

خرازی گفت: آمریکایی‌ها از این تحریم‌های تصنّعی برای تهدید مقاومت اسلامی نُجَباء و گروه‌های مقاومت استفاده می‌کنند. اگر نُجَباء و جوانان غیور مقاومت عراق به مسیر خود ادامه دهند و فشارها را تحمل کنند، تحریم‌ها ناکارآمد خواهند شد.

ایستادگی جوانان مقاومت عراق، تحریم های آمریکا را ناکام می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد در خصوص تصمیم کنگره آمریکا برای قرار دادن مقاومت اسلامی نُجَباء در لیست سیاه تحریم گفت: سیاست های متناقض آمریکا در رابطه با جنبش های مقاومت به علت دشمنی با مردمی است که برای تحقق عدالت در کشورشان قیام کرده اند. اما ناکامی ایالات متحده در برابر این ملت ها باعث شده تا بین سیاست های اعلامی و اعمالی این کشور در مبارزه با تروریسم تفاوت وجود ایجاد شود. 

«سیدمحمدصادق خرازی» در ادامه با اشاره به توفیقات مقاومت اسلامی نُجَباء اظهار داشت: آن‌ها نمی‌توانند بپذیرند یک گروه مردمی با خاستگاه مذهبی در منطقه نه‌تنها رشد کند، بلکه به یک جریان نمادین تبدیل شود و جوان‌ها را مجذوب خود نماید. جنبش نُجَباء بخشی از پیکره مقاومت در منطقه است و این مقاومت، بی‌تردید از سطح منطقه‌ای به جریانی بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

وی بهترین واکنش به رویکرد خصمانه واشنگتن را "اقدام مشترک محور مقاومت در مبارزه علنی و بدون رودربایستی با تروریسم" دانست و افزود: گام بعدی محور مقاومت، حرکت در راستای کاهش قدرت بازدارندگی اسرائیل است. سازوکار و شمایل جدید مقاومت در منطقه، باعث نگرانی آمریکا شده و این برای آن‌ها مثل طاعون است.

دیپلمات باسابقه و سفیر پیشین ایران در فرانسه همچنین خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها از این تحریم‌های تصنّعی برای تهدید مقاومت اسلامی نُجَباء و گروه‌های مقاومت استفاده می‌کنند. اگر نُجَباء و جوانان غیور مقاومت عراق به مسیر خود ادامه دهند و فشارها را تحمل کنند، تحریم‌ها ناکارآمد خواهند شد.

خرازی اضافه کرد: تنها راه پایداری و ماندگاری مقاومت، وحدت هدفمند تحت فرماندهی یک زعیم عالیقدر است. رمز موفقیت حزب‌الله لبنان این است که زعیمی همچون سیدحسن نصرالله دارد. نُجَباء هم اگر به حرف زعیم و رهبرش [شیخ اکرم الکعبی] گوش فرا دهد، اتحاد موجود را حفظ کند و روحیه استقلال‌طلبی خود را از دست ندهد، روند موفقیت‌هایش را تثبیت خواهد کرد.

وی در پایان، واکنش مطلوب مقاومت اسلامی نُجَباء به رویکرد خصمانه آمریکا را "هدف‌گذاری برای آینده"، "شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" و "شناسایی دقیق تهدیدات" دانست و تأکید کرد: فعالیت اجتماعی، سازندگی و کمک به ارتقای سطح زندگی مردم منطقه نیز در چارچوب مقاومت تعریف می‌شود و نیروهایی مانند نُجَباء با تکیه بر خرد جمعی می‌توانند از این طریق به بازتولید و نهادینه‌سازی ارزش‌ها بپردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه