English

بیزینس اینسایدر:

وضعیت دفاعی واشنگتن در برابر حملات تمام عیار اتمی مسکو شکننده است

نشریه آمریکایی در تحلیلی زمینه های تهاجم احتمالی اتمی مسکو علیه واشنگتن را بررسی کرده و در آن به میزان تلفات گسترده انسانی، هدف گیری زیرساخت های نظامی و اتمی آمریکا و واکنش آمریکا اشاره کرده است.

 وضعیت دفاعی واشنگتن در برابر حملات تمام عیار اتمی مسکو شکننده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه آمریکایی بیزینس اینسایدر، در تحلیلی بر این امر تاکید کرد که وضعیت دفاعی واشنگتن در برابر تهاجم احتمالی اتمی مسکو از ضعف شدیدی برخوردار است. 

در تحلیلی از شانس کم آمریکا در دفاع از خود برابر حمله‌های محتمل اتمی روسیه و مرگ میلیون‌ها نفر خبر داد.

به نوشته این رسانه آمریکایی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پنجشنبه گذشته در سخنرانی در مجلس این کشور از ساخت چهار جنگ افزار جدید راهبردی که قادر به مغلوب کردن سامانه‌ دفاعی آمریکا هستند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، این جنگ افزارهای جدید شامل «پهپادهای تندروی زیرآبی»، «موشک‌های کروز اتمی»، «موشک قاره پیما» و یک «موشک فرا صورت هوا به زمین» است.

شانس محدود آمریکا در مقابله با حمله اتمی روسیه

کشته شدن میلیون ها نفر در صورت حمله تمام عیار اتمی روسیه به آمریکا

این نشریه آمریکایی با اشاره به انتخاب مراکز پرجمعیت تا دیگر مکان‌ها برای وارد کردن تلفات بیشتر به دشمن در یک جنگ اتمی و شک و تردید درباره ادعاهای روسیه نوشت: البته یک مورد قطعی است و در صورت یک حمله تمام عیار اتمی از جانب روسیه، آمریکا شانس کمی برای دفاع از خود دارد و در نتیجه میلیون‌ها نفر جان خود را از دست می‌دهند.

بیزینس اینسایدر به تمهیدات آمریکا و روسیه برای برتری در جنگ اتمی علیه همدیگر از زمان جنگ سرد تاکنون پرداخت و نوشت: در حالی که مراکز بزرگ پرجمعیت با تاثیرهای فرهنگی عظیم شاید به نظر انتخاب‌های آشکاری باشند، اما یک حمله هوشمندانه بر حمله به نیروهای اتمی دشمن تمرکز دارد.

بنابراین، در حالی‌که شاید نیویورک و لس آنجلس از حیث اولویت‌های حمله اتمی در کانون توجه باشند، اما به اهمیت ایالت‌های داکوتای شمالی یا مونتانا نیستند.

بیزینس اینسایدر سپس به نقل از «استیفن شوارتز» مولف آمریکایی کتاب «بازرسی‌های اتمی، هزینه‌ها و پیامدهای جنگ افزارهای اتمی آمریکا» نوشت: در حالی‌که در دوره جنگ سرد در ساخت سلاح‌های اتمی و جمع آوری اطلاعاتی به هدف انجام حملات دقیق‌تر پیشرفتی حاصل شد، اما تمرکز در حمله‌های اتمی از هدف گرفتن شهرها به مکان‌های استقرار زیرساخت‌ها و زرادخانه‌های اتمی تغییر یافت.

این مولف آمریکایی سپس در نقشه‌ای به مکان‌هایی که روسیه شاید برای حمله به آمریکا در نظر بگیرد اشاره کرد که در آن پایگاه‌های موشکی قاره پیمای «منیت من» به عنوان «بالاترین اولویت» و سپس مکان استقرار زیردریایی‌ها، هواپیماها، سیلوهای اتمی و مقرهای فرماندهی این کشور قرار دارند.

زیردریایی های اتمی آمریکا قادر به حمله های تلافی جویانه است

این رسانه سپس به توان آمریکا در این زمینه اشاره کرده و نوشت: حتی اگر همه سیلوهای موشکی بالستیک بین قاره‌ای ،سلاح‌های اتمی ذخیره شده و بمب افکن‌های اتمی آمریکا تخریب شوند، زیردریایی‌های اتمی آمریکا قادر به حمله‌های تلافی جویانه هستند. 

به گفته شوارتز،  آمریکا در هر زمانی چهار تا پنج زیردریایی مسلح اتمی در حالت آماده باش دارد که در انتظار دستور شلیک هستند.

این نشریه در خاتمه نوشت: یک حمله اتمی در منطقه نسبتا کم جمعیت با توجه به شرایط جوی و میزان حرکت باد می‌تواند به مرگ و تخریب در سراسر آمریکا منجر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه