English

معاون نخست‌وزیر ترکیه:

پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق تفاوتی با داعش ندارند

هاکان چاووش‌اوغلو معاون نخست‌وزیر ترکیه بر این تاکید کرد که جذب کودکان توسط حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) جرم علیه بشریت و نقض فاحش قطعنامه سازمان ملل است.

 پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق تفاوتی با داعش ندارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی هاکان چاووش اوغلو، معاون نخست‌وزیر ترکیه در پیامی توئیتری بر جرایم جنگی پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ تاکید کرد و این اظهارات به سرعت به یک موضوع داغ در میان کاربران رسانه های اجتماعی تبدیل شد.

وی در یکی از پیام های توئیتری خود جذب کودکان توسط گروه های یگان مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را یکی از جرایم علیه بشریت دانست که نقض فاحش قطعنامه سازمان ملل متحد است.

آمادگی نیروهای ترکیه برای مقابله با پ ک ک

گروه های پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ تفاوتی با داعش ندارند

وی در این پیام توئیتری بر این تصریح کرد: بین گروه های پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ تفاوتی با داعش ندارند و برای اثبات سخنان خود به این مسئله پرداخت که دو گروه کودکان را شستشوی مغزی می‌دهند و آنها را مجبور می‌کنند تا عامل انتحاری شوند و علاوه بر این سابقه‌ای خونین در استفاده از مین‌های زمینی و گاز سمی دارند و  همچنین آن ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و مدارس، کمپ‌های آوارگان و مناطق مسکونی غیرنظامی را هدف می‌گیرد. ترکیه میزبان ۳.۵ میلیون آواره است و همچنان به عنوان تنها ضامن اجرای قانون و آینده کل منطقه عمل خواهد کرد.

 دولت ترکیه از 20 ژانویه در عفرین در شمال غرب سوریه عملیات نظامی به نام شاخه زیتون بر علیه گروه یگان مدافع خلق که از آن به عنوان گروه تروریستی یاد می کنند راه انداخته است که هدف اصلی از این تهاجم را پاکسازی این منطقه واقع در نزدیکی مرز ترکیه را از وجود عناصر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD)، ی‌پ‌گ، پ‌ک‌ک و تروریست‌های داعش اعلام کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه