English

پوتین:

روسیه یکی از قدرت های جهان با استعدادهای دفاعی بالقوه عظیم است

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه یکی از قدرت های جهان با استعدادهای دفاعی بالقوه عظیم است اما در زمینه استانداردهای زندگی این کشور هنوز به سطحی که شایسته آن است نرسیده است اما باید به آن برسد و خواهد رسید.

روسیه یکی از قدرت های جهان با استعدادهای دفاعی بالقوه عظیم است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در نشست مشترک فدراسیون و مجلس دومای روسیه در تاکید بر اهمیت این سخنرانی گفت: اقدامات و برنامه های ما در این مقطع زمانی بسیار مهم است چون سرنوشت کشور ما در چند دهه آینده را مشخص می کند. در این مقطع که نقطه عطفی برای روسیه محسوب می شود این کشور توانست توانایی خود را در زمینه توسعه، نوسازی و اکتشاف فضایی و ساختن شهرها و کشفیات بزرگش به اثبات رساند. این تلاش برای آینده و این ترکیب ارزش های سنتی موجب تداوم یافتن تاریخ هزاره ما شده است.

برای همه حوزه های زندگی امنیت و ثبات به ارمغان آوردیم

پوتین افزود: ما تحولات عظیمی را طی کرده ایم. ما با چالش های بزرگ اجتماعی و اقتصادی مواجه بودیم و یکپارچگی و وحدت کشور را حفظ کردیم. ما به عنوان یک جامعه دموکراتیک به حرکت خود به شیوه خاص منطقه خودمان ادامه دادیم. ما برای همه حوزه های زندگی امنیت و ثبات به ارمغان آوردیم که این برای کشور چندقومی بزرگ روسیه که دارای یک ساختار فدراتیو پیچیده است بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت بسیاری از مشکلات کشورش هنوز حل نشده است. وی گفت روسیه یکی از قدرت های جهان با استعدادهای دفاعی بالقوه عظیم است اما در زمینه استانداردهای زندگی این کشور هنوز به سطحی که شایسته آن است نرسیده است اما باید به آن برسد و خواهد رسید.

وی در تشریح اولویت های دولتش گفت: «مهم ترین عامل رفاه مردم روسیه است. باید به شما یادآوری کنم که در سال 2000 چهل و دو میلیون نفر در روسیه زیر خط فقر زندگی می کردند که 29 درصد از جمعیت روسیه بود. در سال 2012 ما توانستیم این رقم را به 10 درصد کاهش دهیم. به سبب بحران اقتصادی ما اکنون 20 میلیون نفر زیر خط فقر داریم. این رقم در مقایسه با سال 2000 کاهش چشمگیری داشته اما همچنان غیرقابل قبول است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی