English

مجوز حضور زنان در ارتش عربستان صادر شد

مقامات عربستان سعودی که مدتی است سلسله اصلاحات اجتماعی را به منظور پوشش چالش‌های داخلی و خارجی در پیش گرفته اند، این‌بار مجوز حضور زنان در ارتش را صادر کردند.

مجوز حضور زنان در ارتش عربستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج  به نقل از «یورو نیوز»، در ادامه اصلاحات در عربستان مجوز حضور زنان در ارتش هم صادر شد.

عربستان سعودی همچنان به انجام اصلاحات خود در عرصه اجتماعی به منظور پوشش چالش های داخلی و خارجیِ ریاض، ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، در همین راستا اداره امنیت عمومی عربستان با صدور بیانیه ای مجوز پیوستن زنان به ارتش این کشور را صادر کرده است. 

شرایط پیوستن زنان عربستان به ارتش

این موقعیت نظامی برای زنانی در نظر گرفته شده است که بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند، اصالتا اهل عربستان سعودی هستند و در این کشور بزرگ شده‌اند و همچنین حداقل دارای تحصیلات متوسطه هستند و تاییدیه‌های پزشکی لازم را نیز دارند.

دوازده شرط برای متقاضیان پیوستن به ارتش از میان زنان، تعیین شده است. همچنین اعلام شده که زنانی که با مردانی غیرسعودی ازدواج کرده‌اند، زنان دارای سوابق جنایی و زنانی که پیشتر در نهادهای دولتی یا مرتبط با بخش نظامی استخدام شده‌اند، اجازه کار در مشاغل نظامی را نخواهند داشت.

اگرچه بزرگ شدن در عربستان سعودی یکی از شروط اساسی برای متقاضیان است اما آن دسته از زنانی که پدرشان به دلیل مسئولیتی مرتبط با رژیم آل سعود مجبور به زندگی در خارج از عربستان بوده‌اند نیز می‌توانند داوطلب فعالیت در مشاغل نظامی باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی