English

حبس ابد برای ۶ روزنامه نگار در ترکیه

دادستان استانبول حکم حبس ابد 6 روزنامه نگار را اعلام کرد.

حبس ابد برای 6 روزنامه نگار در ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج، دادستان استانبول برای 6 روزنامه نگار به اتهام عضویت در گروه گولن، نقض قانون اساسی و مشارکت در کودتای نافرجام، خواستار حبس ابد شد.

دولت ترکیه این افراد را جناح رسانه ای گروه گولن معرفی کرده و دادستان کل استانبول نیز خواستار محکومیت آنها به مجازات حبس ابد شده است.

وبسایت روزنامه حریت ترکیه اعلام کرد که دادستان استانبول در کیفرخواست احمد آلتان، مهمت آلتان و نازلی ایلیجک و سه روزنامه نگار دیگر را جناح رسانه ای گروه گولن و بازوی رسانه ای کودتای نافرجام 15 جولای 2016 عنوان کرده است.

به گزارش این رسانه، اتهام این افراد تلاش برای ممانعت از انجام وظایف توسط پارلمان یا تلاش برای نابودی کامل آن و تلاش برای براندازی حکومت جمهوری ترکیه یا ممانعت از اجرای وظایف آن اعلام شده است.

به نوشته این رسانه، همچنین در کیفرخواست صادر شده به استناد چند مقاله از احمد آلتان ادعا شده است که هدف از نوشتن این مقاله ها آماده کردن مردم برای کودتا و معرفی کردن رئیس جمهوری کنونی ترکیه به عنوان فردی دیکتاتور بوده است.

به نوشته حریت، در کیفرخواست خانم ایلیجاک همچنین آمده است که وی در سال 1978 از اعلام قانون حکومت نظامی حمایت کرده است.

نازلی ایلیجاک حدود 2 ماه پیش در دفاعیات خود، گروه گولن را یک سازمان تروریستی خوانده و خود را مبرا از هر جرمی توصیف و خواستار تبرئه از اتهامات شده بود.

این روزنامه نگاران به داشتن اطلاع قبلی از وقوع کودتای نافرجام سال 2016 ترکیه، مشارکت در ارسال پیام‌های محرمانه درخصوص وقوع این کودتا، شرکت در یک برنامه تلویزیونی در یک کانال حامی گولن پیش از وقوع کودتای شکست خورده سال 2016 و مطرح کردن این پیام که سرنگونی اردوغان نزدیک است، متهم شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه