English

رکس تیلرسون:

ما از حق ترکیه درباره بازداشت کسانی که در کودتای ناکام شرکت کردند، حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا درباره اوضاع داخلی ترکیه گفت: ما از حق ترکیه درباره بازداشت کسانی که در کودتای ناکام شرکت کردند، حمایت می‌کنیم و از این کشور می‌خواهیم شهروندان آمریکایی را که ناحق بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

ما از حق ترکیه درباره بازداشت کسانی که در کودتای ناکام شرکت کردند، حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا در عین حال گفت: ما از حق ترکیه درباره بازداشت کسانی که در کودتای ناکام شرکت کردند، حمایت می‌کنیم و از این کشور می‌خواهیم شهروندان آمریکایی را که ناحق بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

ما از نیروهای سوریه دموکراتیک به شکل محدود برای نابودی داعش حمایت می‌کنیم

وی گفت: ما از نیروهای سوریه دموکراتیک به شکل محدود برای نابودی داعش حمایت می‌کنیم و حمایتمان بیش از حد لازم نیست. ما باید با ترکیه درباره شهر استراتژیک منبج همکاری و این شهر را از تروریست‌ها پاکسازی کنیم.

تیلرسون

او در عین حال گفت که همپیمانان آمریکا که همان نیروهای کرد سوری هستند در شهر منبج خواهند ماند. ترکیه مصرانه خواهان خروج این نیروها از منبج و عقب نشینی آنها به شرق فرات است.

وزیر خارجه ترکیه نیز با بیان اینکه سیاست‌های واشنگتن در سوریه واضح نیست، گفت: ترکیه منتظر می‌ماند تا ببیند وعده‌های آمریکا درباره فتح‌الله گولن، مبلغ مخالف دولت آنکارا و نیروهای کرد سوریه به کجا خواهد انجامید.

اوغلو نیز ضمن تأکید بر اینکه بازداشت‌ها در ترکیه براساس قوانین صورت می‌گیرد، گفت: طرف آمریکایی به برخی از وعده‌هایی که به ما داده بود، پایبند نبود. ما منتظر اقدام آمریکا درباره فتح الله گولن و گروه‌های کرد مسلح هستیم.

وی گفت: ما با تشکیل مکانیزمی برای مقابله با تروریسم در شمال سوریه موافقت کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه