English

موگرینی:

اتحادیه اروپا به اقدامات خود برای فشار بر کره شمالی ادامه می دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در آغاز نشست غیر رسمی 2 روزه وزیران امورخارجه اروپایی گفت، این اتحادیه به اقدامات خود برای فشار بر کره شمالی ادامه می دهد اما در عین حال مسیر دیپلماتیک را نیز دنبال می کند.

اتحادیه اروپا به اقدامات خود برای فشار  بر کره شمالی ادامه می دهد

به گزارش خبرگزاری موج، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی با اشاره به اقدامات اتحادیه اروپا بر علیه کره شمالی اعلام کرد: اتحادیه اروپا به اقدامات خود برای فشار بر کره شمالی ادامه می دهد.

در جریان بازی های المپیک شاهد گام های امیدوار کننده ای بودیم

موگرینی بعد از ظهر پنجشنبه پیش از شرکت در نشست غیر رسمی وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در صوفیه بلغارستان به خبرنگاران گفت: ما در جریان بازی های المپیک شاهد گام های امیدوار کننده ای بودیم، می دانم که اکنون توجه افکار عمومی به بازی های المپیک است اما این بازی ها به پایان می رسد و اتحادیه اروپا آماده است تا اقدامات خود را به همراه شریکان خود شامل کره جنوبی ، آمریکا، ژاپن و همچنین روسیه و چین برای وارد کردن فشار شدید بر کره شمالی ادامه دهد.
وی افزود: ما تحریم های شدیدی برقرار کرده ایم اما در عین حال آماده پیگیری مسیر دیپلماتیک هستیم و من این مساله را با وزیر امور خارجه کره جنوبی پیش از آغاز بازی های المپیک و همچنین روز سه شنبه با (رکس) تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در کویت مورد بحث قرار دادم.
موگرینی خاطرنشان کرد: در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در این خصوص بحث خواهیم کرد که چگونه می توانیم سطح اقدامات اتحادیه اروپا را برای یافتن راه حلی به منظور عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای، افزایش دهیم.

تدارک برگزاری دومین کنفرانس سوریه در بروکسل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما در حال زمینه سازی برای برگزاری دومین کنفرانس بروکسل درباره آینده سوریه و منطقه هستیم که در درجه اول مساله وضعیت انسانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد زیرا وضعیت انسانی بسیار ناگوار است و ما قصد داریم حمایت انسانی برای سوریه را هم در داخل این کشور و هم در کشورهای همسایه، بسیج کنیم.
وی افزود: من این مساله را در روزهای گذشته با دبیرکل سازمان ملل در کویت مورد بحث قرار دادم و ما بطور مشترک ریاست این کنفرانس (آتی) درباره سوریه را بر عهده خواهیم داشت.

اتحادیه اروپا
موگرینی گفت: امروز نیز در نشست وزیران امورخارجه درباره چگونگی بسیج حمایت انسانی برای سوریه و همچنین حمایت از فرایند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل برای سوریه بحث خواهیم کرد.
نشست غیر رسمی وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه 26 و 27 بهمن) در صوفیه بلغارستان به ریاست موگرینی برگزار می شود. این نشست با جلسات کاری در روز پنجشنبه برای بحث درباره سوریه، غرب بالکان و کره شمالی آغاز شد. در نشست روز جمعه نیز وزیران امورخارجه پنج کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شرکت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه