English

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه

آمریکا نمی‌تواند گروه‌های تروریستی را با تغییر نام آنها پنهان کند

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد ایالات متحده باید بداند که نمی‌تواند ماهیت گروه تروریستی پ.ک.ک – پ.ی.د را با تغییر نام آن پنهان کند.

 آمریکا نمی‌تواند گروه‌های تروریستی را با تغییر نام آنها پنهان کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل ازخبرگزاری آناتولی، بکیر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه از آمریکا خواست تا دست از حمایتش از گروه تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و پ.ی.د (حزب اتحاد دموکراتیک) بردارد.

بوزداغ در توئیتی نوشت: آمریکا باید از مانع‌تراشی در تلاش‌های ترکیه علیه سازمان تروریستی پ.ک.ک – ک.ج.ک – پ.ی.د – ی.پ.گ دست بردارد. آنها باید بدانند که نمی‌توانند سازمان‌های تروریست و تروریست‌ها را با تغییر دادن نام یا لوگوی آنها پنهان کنند. این تغییری در حقیقت ایجاد نمی‌کند و نمی‌توان کسی را با آن فریفت.

او همچنین از دولت آمریکا خواست تا به وعده‌اش در قبال قطع کمک واشنگتن از گروه تروریستی پ.ک.ک – پ.ی.د در سوریه وفادار بماند و سلاح‌های این تروریست‌ها را بگیرد. بوزداغ همچنین گفت: ترکیه به پ.ک.ک – ک.ج.ک (اتحادیه جوامع کردستان) – پ.ی.د و ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق) اجازه نخواهد داد تا پاکسازی قومی و ایدئولوژیکی انجام دهد و ساختار جمعیت شناسی این منطقه را تغییر دهد.

او افزود: "آنکارا جلوی موج جدید مهاجرت را با عملیات شاخه زیتون در عفرین واقع در شمال غرب سوریه خواهد گرفت." این مقام ارشد ترکیه همچنین با اشاره به طرح پنتاگون برای تشکیل یک نیروی مرزی متشکل از تروریست‌های پ.ی.د – پ.ک.ک گفت: ما به بهانه نیروهای امنیت مرزی اجازه تشکیل یک ارتش تروریستی و کشور تروریستی در امتداد مرزمان را نخواهیم داد. ما از امنیت کشورمان، مرزهایمان و منطقه‌مان اطمینان حاصل خواهیم کرد.

ترکیه در ۲۰ ژانویه عملیات شاخه زیتون را به بهانه از بین بردن تروریست‌های پ.ک.ک – پ.ی.د و داعش از عفرین آغاز کرد. به گفته ستاد مشترک ترکیه اهداف عملیات مذکور برقراری امنیت و ثبات در امتداد مرزهای ترکیه و این منطقه و نیز حفاظت از سوری‌ها مقابل ظلم و سرکوب تروریست‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه