English

شینزو آبه:

کره جنوبی نباید فریب دیپلماسی لبخند کره شمالی را بخورد

نخست وزیر ژاپن گفت: کره شمالی اعلام نکرده است که برنامه‌های موشکی بالستیک و تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد. بر همین اساس کره‌ جنوبی نباید فریب دیپلماسی لبخند آنها را بخورد.

کره جنوبی نباید فریب دیپلماسی لبخند کره شمالی را بخورد

به گزارش خبرگزاری موج، شینزو آبه با همتای کره جنوبی در حاشیه مراسم افتتاحیه بازی المپیک دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دوجانبه مون اعلام کرد: دولت کره‌ جنوبی با بهره‌مندی از برگزاری المپیک‌های صلح‌آمیز پیونگ چانگ تمام تلاش خود را برای یک صلح دائمی در شبه جزیره کره انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی ابراز امیدواری کرد دوستی واقعی با ژاپن محقق شود و ژاپن باید ابتدا به تاریخ مشترک کشورها نگاه کند.

نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرد: ژاپن، کره‌ جنوبی و آمریکا در مساله کره شمالی روابط و همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر دارند و من می‌خواهم مذاکرات صریح و روشنی در جهت ساخت آینده جدید برای روابط میان دو کشور داشته باشم.

به تازگی ژاپن و آمریکا درباره مواضع ملایم اخیر کره‌ جنوبی در قبال پیونگ یانگ ابراز نگرانی کردند.

آبه در این دیدار دوجانبه اعلام کرد: کره شمالی اعلام نکرده است که برنامه‌های موشکی بالستیک و تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد. بر همین اساس کره‌ جنوبی نباید فریب دیپلماسی لبخند آنها را بخورد.

آبه تایید کرد: مواضع ژاپن در قبال توافق دسامبر ۲۰۱۵ با کره‌ جنوبی پابرجاست. در مقابل مون اعلام کرد، برای حل کامل این مساله نیاز است که ژاپن درباره بردگی جنسی از زنان کره‌ جنوبی توسط سربازان ژاپنی در دوران جنگ جهانی دوم عذرخواهی کند.

آبه تکرار کرد: ژاپن نمی‌تواند درخواست یک جانبه کره‌ جنوبی مبنی بر اتخاذ تدابیر بیشتر از سوی توکیو را قبول کند.

یکی از مشکلاتی که بین این دو کشور مطرح است، درخواست غرامت کره جنوبی برای تجاوز جنسی سربازان ژاپنی در جنگ جهانی دوم به زنان کره‌ای بوده است.

اواخر سال ۲۰۱۵ توافقی بین دو کشور برای حل و فصل این مساله حاصل شد و دو طرف قرار گذاشتند که به کسانی که بعد از اسارت زنده مانده‌اند، مبالغی به عنوان غرامت پرداخت شود. اما چندی پیش کره جنوبی اعلام کرد که این غرامت برای تامین نیازهای قربانیان کافی نیست و توکیو باید گام‌های بیشتری در این باره بردارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه