English

رایزنی آمریکا و هند در مورد وضعیت روهینجیا

ترامپ در گفتگو با مودی درباره وضعیت مسلمانان روهینجیا گفتگو کردند.

رایزنی آمریکا و هند در مورد وضعیت روهینجیا

به گزارش خبرگزاری موج، ترامپ در راستای ایجاد توازن مقابل توان نظامی چین در سراسر آسیا، به دنبال گسترش روابط آمریکا با هند است.

مالدیو یکی از مباحث مورد مناقشه بین چین و هندوستان محسوب می‌شود پس از آنکه ابتکار عمل "کمربند و جاده" را با پکن به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی و تجاری امضا کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان و رئیس‌جمهوری آمریکا نگرانی‌های خود را درباره بحران سیاسی در مالدیو و اهمیت احترام به نهادهای دموکراتیک در این کشور ابراز کردند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: آنها بر تعهدات خود درباره برقراری امنیت در افغانستان تاکید کردند.

واشنگتن اخیرا کمک‌های مالی خود به پاکستان را با این اتهام که این کشور نتوانسته ریشه شبکه‌های حقانی و طالبان را بخشکاند متوقف کرده است.

هندوستان کمک‌های خود را به افغانستان در سال‌های اخیر افزایش داده و در ۲۰۱۶ متعهد شد تا تسلیحات بیشتری را به این کشور صادر کند.

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر هندوستان در این گفت‌وگو تلفنی همچنین درباره سرنوشت بیش از ۶۸۰ هزار مسلمان روهینجایی که از اوت سال گذشته میلادی و در پی عملیات ارتش میانمار در راخین فرار کرده و به بنگلادش رفته‌اند، ‌گفت‌وگویی داشتند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد: دو طرف درباره بحران کره شمالی نیز گفت‌وگو کردند.

اگرچه هندوستان و کره شمالی همچنان دفاتر دیپلماتیک در پایتخت‌های یکدیگر دارند اما دهلی نو تجارت اکثر کالاها با پیونگ یانگ را ممنوع کرده است مگر مواد غذایی و دارویی که به کره شمالی صادر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه