English

ترامپ مدعی شد از مردم ایران حمایت می‌کند

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که از مردم ایران، کوبا، کره شمالی و ونزوئلا حمایت می کند.

ترامپ مدعی شد از مردم ایران حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مراسم سالیانه صبحانه دعای ملی به زعم خود به حمایت از مردم ایران، کوبا، ونزوئلا و کره شمالی پرداخت و گفت: آمریکا در کنار این مردم ایستاده است.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز این ادعاهای نخ نما و واهی خود را علیه کشورمان مطرح کرده و به‌ویژه در جریان برخی اعتراض‌ها در چند شهر ایران که در دی‌ماه اتفاق افتاد، با تکرار ادعاهای خود به دخالت در امور داخلی کشورمان پرداخت.

ترامپ

همچنین، وی در حالی مدعی حمایت از مردم ایران است که از زمان روی کار آمدنش با انواع مانع تراشی‌ها در مسیر اجرای تعهدات واشنگتن ذیل برجام از بهره‌مند شدن ایرانی‌ها از منافع اقتصادی مورد انتظار از توافق هسته‌ای جلوگیری می‌کند. این در حالی است که طبق این توافق آمریکا باید از هر اقدامی که مانع از عادی سازی روابط اقتصادی با ایران می‌شود پرهیز کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این و در متنی که در توئیتر خود منتشر کرده بود در واکنش به چنین حمایت‌هایی نوشت: ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) روش عجیبی برای نشان دادن "احترام" به ایرانی ها دارد: از زدن برچسب "یک ملت تروریستی" به آنها و اعمال ممنوعیت برای سفر آنها به آمریکا تا توهین های کوچک به نام خلیج فارس. اما قابل توجه تر از همه، "کمک کردن به آنها (مردم ایران)" از طریق محروم کردن آنها از مزایای اقتصادی برجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی