English

شورای امنیت نتوانست به نتیجه‌ای درباره اعلام آتش‌بس انسانی در سوریه دست یابد

شورای امنیت در نشست روز پنجشنبه نتوانست به نتیجه‌ای قابل لمس درباره اعلام آتش‌بس انسانی در سوریه دست یابد.

شورای امنیت نتوانست به نتیجه‌ای درباره اعلام آتش‌بس انسانی در سوریه دست یابد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، شورای امنیت در نشست روز پنجشنبه نتوانست به نتیجه‌ای قابل لمس درباره اعلام آتش‌بس انسانی در سوریه دست یابد، این در حالی است که سازمان ملل نسبت به افزایش خطر در مناطق مختلف به ویژه در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق هشدار داده است.

تعداد زیادی از سفیران ۱۵ کشور عضو شورای امنیت از نشست پشت‌ درهای بسته با چهره‌هایی عبوس بدون اینکه اظهارنظری بکنند، خارج شدند.

شورای امنیت - کره شمالی

این نشست به درخواست کویت و سوئد برگزار شده بود.

فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل هیچ اظهار نظری نکرد، در حالی دیپلمات یک کشور اروپایی دیگر گفت: "وضعیت وحشتناک" است.

نماینده فرانسه اظهار داشت: فرانسه هرگز ادامه وضعیت کنونی در غوطه شرقی را نمی‌پذیرد و از این رو واکنش جدی شورای امنیت را مطالبه می‌کند. باید آتش‌بس فوری در سراسر سوریه برقرار شود.

سفیر فرانسه نظام سوریه را به تلاش برای بازگرداندن غوطه شرقی به شرایط قرون وسطا متهم کرد و افزود: فاجعه انسانی جدید مقابل چشمان ما در غوطه در حال رخ دادن است.

وی در پاسخ به مخالفت روسیه با صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره وضعیت انسانی در سوریه گفت: ما همه می‌دانیم که دستیابی به توافق در شورای امنیت دشوار است. اما بار دیگر نباید ساکت باشیم و باید حرف بزنیم. این مسؤولیت اخلاقی و سیاسی ماست. ما باید کاملا در این باره صریح باشیم چراکه آنچه اتفاق افتاده کاملا روشن است و این یک ننگ است.

مسکو خطاب به واشنگتن، حضور شما در سوریه غیرقانونی است و حمله به دیر الزور جنایت است

این در حالی است که واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل اولین کسی بود که از جلسه شورای امنیت خارج شد و تاکید کرد: آتش‌بس انسانی امری غیرواقعی است.

وی تصریح کرد: وضعیت انسانی از یک ماه پیش هیچ تغییری نکرده و ما تمایل به دیدگاه آتش‌بس و پایان جنگ داریم اما تروریست‌ها، تصور نمی‌کنم موافق آن باشند.

نبنزیا گفت: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و حمله به نیروهایی که با تروریسم می‌جنگند نیز جنایت است.

وی در کنفرانس خبری بعد از نشست شورای امنیت گفت: من در نشست از آنها خواستم به یاد آورند که حضورشان در سوریه عملا غیرقانونی است و هیچ کس آنها را به آنجا دعوت نکرده است. آنها همواره اصرار می‌کنند که با تروریست‌های بین‌المللی می‌جنگند اما ما می‌بینیم که از این سطح خارج می‌شوند.

این دیپلمات روس افزود که به نیروهای بین‌المللی ائتلاف ضد داعش هشدار داده که مقابله با کسانی که واقعا با تروریست‌های بین‌المللی می‌جنگند جنایت است.

مارک لوکوک، مسوول امور بشردوستانه سازمان ملل نیز از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران اجتناب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی