English

نگرانی جدید طرفداران حزب جمهوری خواه:

اف بی آی و وزارت دادگستری درصدد عزل ترامپ هستند

یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد که سه چهارم طرفداران حزب جمهوری خواه معتقدند اف بی آی و وزارت دادگستری برای برکناری دونالد ترامپ تلاش می کنند.

اف بی آی و وزارت دادگستری درصدد عزل ترامپ هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، بر اساس یافته‌های مشترک رویترز و شرکت تحقیقاتی ایپسو، تقریبا سه نفر از هر چهار جمهوری‌خواه یا ۷۳ درصد آنان بر این باورند که "اعضای اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا روی رد مشروعیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از طریق تحقیقات با انگیزه سیاسی کار می‌کنند".

دیدگاه‌های آمریکایی‌ها در خصوص تحقیقات در پرونده مداخله مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور در خط مشی حزبی آنان شکاف ایجاد می‌کند.

نسبت مشابه دموکرات‌ها هم عقیده دارند که ترامپ و حزب جمهوری‌خواه آمریکا در تلاش هستند تا «مشروعیت اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را در تحقیقات مربوط به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ زیر سوال ببرند».

در حالی که بیشتر آمریکایی‌ها (۵۲ درصد) بر این باور هستند که ترامپ یا شخصی مرتبط با کمپین او، با روس‌ها تبانی کرده، یافته‌های این نظرسنجی حاکی از تاثیر رئیس جمهوری آمریکا در میان جمهوری‌خواهان است که معمولا بیشترین میزان اعتماد را به نهادهای اجرای قوانین آمریکا دارند.

در مقایسه با این نظرسنجی، نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسو در سال ۲۰۱۵ نشان داد که نزدیک به ۸۴ درصد از جمهوری‌خواهان، دید «مطلوبی» نسبت به اف‌بی‌آی داشتند.

ترامپ طی سال نخست دولت خود، بارها به اف‌بی‌آی حمله کرده و گفته، اعتبار این سازمان زیر سوال رفته است. او همچنین تحقیقات متعدد در خصوص مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را به سخره گرفته و این بازرسی‌ها را "اخبار جعلی" دانسته است.

این نظرسنجی به روش اینترنتی و از تاریخ سوم تا پنجم فوریه انجام گرفت و ۲۲۵۱ نفر در آن شرکت کردند که ۹۴۱ تن از آنان دموکرات و ۸۲۷ تن نیز جمهوری‌خواه بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه