English

مونرو بر کوره آ پیروز شد

رأی مثبت مردم اکوادور به رفراندوم قانون اساسی

در حالی که رئیس جمهور پیشین اکوادور برای حفظ امکان کاندیداتوری مجدد قانون اساسی را تغییر داده بود، امروز مردم این کشور به تغییر بندهایی از قانون اساسی برای محدود کردن دوران ریاست جمهوری هر فرد به دو دوره رأی دادند.

رأی مثبت مردم اکوادور به رفراندوم قانون اساسی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، نتایج رفراندوم یکشنبه نشان می‌دهد رای‌دهندگان محدود کردن دوره‌های ریاست جمهوری را که رافائل کوره‌آ، رئیس‌جمهوری پیشین اکوادور در سال ۲۰۱۵ از قانون اساسی حذف کرده بود، تایید کردند.     

براساس نتایج اولیه، ۶۴ درصد از مردم اکوادور به نفع تغییر قانون اساسی و محدود کردن حق انتخاب مجدد رهبران سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری به دو دوره موافقت کردند. دقایقی پیش از آنکه کمیسیون ملی انتخابات اکوادور نتایج را اعلام کند، لنین مورنو از آن به عنوان پیروزی واضح و قاطع یاد کرد.

«لنین مورنو»، رئیس‌جمهوری کنونی اکوادور که از حامیان سابق کوره‌آ تا پیش از روی کار آمدن در سال گذشته بود، این نتایج را پیروزی دموکراسی اکوادور می‌داند. کوره‌آ نسبت به بروز یک دوره بی‌ثباتی سیاسی جدید هشدار داده است. این دو سیاستمدار از زمان روی کار آمدن مورنو تنش‌های بی‌شماری داشته‌اند. او به محض روی کار آمدن دست دوستی به سمت رهبران تجاری و گروه‌های بومی که کوره‌آ از آنها رضایتی نداشت، دراز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه