English

نیکی هیلی:

روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشت

دیپلمات آمریکایی اعلام کرد روسیه را مقصر در دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 می داند و این مداخله را «رویدادی منزجرآمیز» نامید.

روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشت

به گزارش خبرگزاری موج، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت روسیه تا وقتی رویکرد خود را در سیاست بین الملل تغییر ندهد دوست ایالات متحده به شمار نمی رود.

هیلی در کنگره حزب جمهوری خواهان آمریکا در ایالت ویرجینای غربی گفت: «روسیه دوست ما نبوده و نخواهد بود و این مسئله تا زمانی که دولت آنها دارای ارزش‌ها و برخوردهایی است که در حال حاضر در عرصه سیاست بین المللی از آنها دیده می شود، به همین صورت خواهد بود.»

به گفته او، طی یک سال گذشته دولت آمریکا چنان برخورد شدیدالحنی با روسیه داشته که از زمان "رونالد ریگان" تاکنون هیچ دولتی در ایالات متحده چنین عمل نکرده بود.

این دیپلمات آمریکایی یادآور شد که روسیه را مقصر در دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 می داند و این مداخله را «رویدادی منزجرآمیز» نامید. وی همچنین دولت روسیه را به اشغال بخشی از خاک کشور اوکراین، حمایت از نظام "بشار اسد" و مانع شدن از بازرسی‌های دقیق تر از تاسیسات هسته‌ای ایران، متهم کرد.

نیکی هیلی تاکید کرد که آمریکا هم در پاسخ به این برخوردهای مسکو، حملات موفقی به خاک سوریه انجام داده، تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال نموده، تحریم‌ها علیه روسیه را گسترش داده و عناصر نامطلوب روسی را از ایالات متحده اخراج کرده است. وی افزود: «این اقدامات تا زمانی که روسیه شروع به اقداماتی همراه با مسئولیت پذیری نکرده، همچنان ادامه خواهند داشت.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه