English

مرال آکشنر:

اردوغان از من می ترسد

رهبر ائی پارتی ترکیه ضمن اعلام اینکه حزبش از 20 درصد اقبال عمومی برخوردار است تأکید کرد: اردوغان از من می ترسد.

اردوغان از من می ترسد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، «مرال آکشنر»، رهبر ائی پارتی که در اکتبر گذشته در ترکیه اعلام موجودیت کرد در شهر قیریق قلعه در جمع هواداران حزب خود گفت: «طبق نظرسنجی های مداومی که حزب برگزار می کند مشخص شده که ما در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی حدود 20 درصد اقبال خواهیم داشت.»

آکشنر تأکید کرد: «ما می دیدیم که فضای داخلی کشور نیازمند یک طرح جدید است، برای همین پا به عرصه گذاشتیم. برآوردهای ما این بود که در مقطع قبل از تشکیل ائی پارتی حدود 19 درصد اقبال داریم. اما اکنون دیگر این میزان در حال بیشتر شدن است.»

آکشنر با بیان اینکه ائی پارتی در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شرکت می کند گفت: «ما در هر دو جبهه با اردوغان خواهیم جنگید؛ و هم اکنون برای دور اول انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی از اقبالی 20 درصدی در جامعه برخورداریم.»

آکشنر سپس افزود: «البته قانون وضعیت اضطراری که متعاقب کودتای نافرجام ژوئیه 2016 وضع شده، نیز در این مدت امکان تبلیغ بیشتر را از ما گرفته و قطعاً در آینده موفق تر هم خواهیم بود.» بانوی آهنین ترکیه همچنین گفت: «دلیل اینکه میزان توسعه پایگاه مردمی حزب ما روند کندی دارد تداوم یافتن این قانون است. شرایط فعلی را با زمانی که اردوغان در حال پایه گذاری حزب عدالت و توسعه بود، مقایسه کنید. هیچ عاملی مانع اردوغان نمی شد. مردم به راحتی به او کمک می کردند، پلیس به او کمک می کرد، دستگاه های دولتی نیز همین طور. اما امروز دولت به ما اجازه نمی دهد آزادانه فعالیت کنیم و برای تأمین مخارجمان فعالیت اقتصادی داشته باشیم. دولت ها در برخی نقاط کشور مانع از آن شده که ما بتوانیم یک ساختمان اجاره کنیم.» او سپس در اظهاراتی تند افزود: «معلوم است رجب طیب اردوغان از من می ترسد که این گونه برای فعالیت های ائی پارتی مانع ایجاد می کند.»

با احزاب اصلی ائتلاف نخواهیم کرد

این منتقد اردوغان همچنین گفت: «ما در انتخابات آتی با هیچ یک از احزاب بزرگ کشور یعنی آک پارتی، جمهوریت، حرکت ملی و دموکراتیک خلق ها ائتلاف نخواهیم کرد و تنها ممکن است حزب دموکراتیک و حزب سعادت همراه شویم.» آکشنر همچنین گفت اگرچه نداهایی برای اتحاد با حزب جمهوری خواه خلق وجود دارد اما بعید است در انتخابات پارلمانی و دور نخست ریاست جمهوری چنین اتفاقی بیفتد. او همچنین گفت احتمالا در 15 ژوئیه 2018 انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

آکشنر در پایان سخنانش گفت: «ما به شما مردم قول تحقق عدالت و احیای دموکراسی را می دهیم. ما قانون وضعیت فوق العاده را تمدید نخواهیم کرد. ما استقلال را به قوه قضاییه باز خواهیم گرداند. در سیاست خارجی نیز با جهان از در صلح وارد خواهیم شد و مشکلاتی که اردوغان با کشورهای جهان به وجود آورده را حل می کنیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه