English

دادگاه فدرال عراق قانون مدرک لیسانس برای نمایندگی را تأیید کرد

محرومیت ۷۸ نماینده پارلمان از کاندیداتوری مجدد

در حالی که برخی نمایندگان عراقی تصویب قانون حداقل مدرک تحصیلی برای نمایندگی پارلمان را مورد اعتراض قرار داده بودند، دادگاه فدرال این کشور این قانون را تأیید کرد.

محرومیت 78 نماینده پارلمان از کاندیداتوری مجدد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، این به معنای محرومیت ۳۵ نماینده‌ پارلمان عراق است که از دوره اول پارلمان در سال ۲۰۰۵ تاکنون عضو هستند.

«محمد الکربولی»، عضو کمیته دفاع و امنیت در پارلمان عراق که دو دوره عضو پارلمان بوده و مدرک سیکل دارد، گفت: آنچه رخ داده هدف قرار دادن واضح سیاسی است.

این درحالی است که احمد العبادی، مشاور حقوقی اقدام دادگاه فدرال را متناسب با قانون اساسی دانست.

«آلا طالبانی»، نماینده پارلمان نیز اعلام کرد که آنچه رخ داده روند ریشه‌کن کردن عمدی نمایندگان مشخصی به بهانه نداشتن مدرک دانشگاهی است که در بیشتر پارلمان‌های جهان شرط نماینده مردم بودن نیست.

بعد از تصویب این شرط برای ثبت نام نامزدهای انتخابات توسط پارلمان ده‌ها نماینده که با این قانون از شرکت در انتخابات پارلمانی عراق محروم می‌شدند به دادگاه فدرال شکایت کردند اما شکایت آن‌ها طبق بیانیه دادگاه عالی فدرال در جلسه روز دوشنبه این دادگاه رد شد.

از سوی دیگر اداره اطلاع‌رسانی پارلمان اعلام کرد که ۵۳ نماینده مدرک سیکل دارند. ۴۰ نماینده مدرک دکترا، ۳۱ نماینده مدرک کارشناسی ارشد، ۱۷۳ نماینده مدرک لیسانس و ۱۹ نماینده نیز مدرک دیپلم دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه