English

سازمان ملل:

۱۰۰ هزار روهینگیایی در معرض خطر باران های موسمی هستند

یک گزارش در سازمان ملل از وضعیت خطرناک حدود 100 هزار پناهجوی روهینگیایی در شرایطی که باران های موسمی در حال آغاز شدن هستند خبر داد.

100 هزار روهینگیایی در معرض خطر باران های موسمی هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، با آغاز فصل بارش باران های شدید و موسمی در بنگلادش، سازمان ملل نسبت به خطر جدی که 100 هزار آواره روهینگیایی را تهدید می کند، هشدار داده است.

هم اکنون بیش از 900 هزار آواره روهینگیا در منطقه کاکس بازار بنگلادش زندگی می کنند. 688 هزار مسلمان روهینگیا از اواخر اوت تاکنون برای در امان ماندن از اقدامات وحشیانه و خشونت آمیز نیروهای امنیتی میانمار، مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

نیروهای امدادی تاکید کرده اند که اردوگاه های فعلی برای پذیرش آوارگان جدید ظرفیت ندارد.

سازمان ملل در گزارشی هشدار داده است که رانش زمین و سیل به شدت زندگی حداقل 100 هزار مسلمان آواره روهینگیا را تهدید می کند و این افراد باید به مناطق دیگری منتقل شده و اسکان یابند.

این گزارش افزود: کمبود فضا چالش مهم اردوگاه های آوارگان روهینگیا است و این اردوگاه ها به شدت پر از جمعیت است و آوارگان روهینگیا در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند. ازدحام جمعیت از سوی دیگر موجب گسترش بیماری های خطرناک و واگیردار مثل دیفتری می شود.

سازمان بهداشت جهانی بیش از 500 هزار آواره روهینگیا را در برابر بیماری دیفتری واکسینه کرده و نیروهای امدادی از روز شنبه مرحله دوم این واکسن برای 350 هزار کودک را آغاز کرده اند.

ولی نگرانی جدیدی که ظاهر شده، بیماری اوریون است. گزارش سازمان ملل نشان می دهد که موارد ابتلا به بیماری اوریون طی هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است و آوارگان روهینگیا هرگز در برابر این بیماری واکسینه نشده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز پیش از این اعلام کرده است که هنوز محدودیت های زیادی برای دسترسی نهادهای امدادرسان و رسانه های خبری و سایر ناظران مستقل در میانمار وجود دارد.

پس از وضع تحریم های تسلیحاتی علیه میانمار توسط کشورهای اروپایی و آمریکا، میانمار و بنگلادش نوامبر گذشته توافقنامه ای را امضا کردند تا صدها هزار آواره روهینگیایی را به استان راخین بازگردانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی