English

یک هفته پس از اعمال فشار ترامپ؛

معاون مدیر اف.بی.آی استعفا کرد

در حالی که قرار است گزارش بازرس کل درباره موضوع دخالت احتمالی روسیه به زودی منتشر شود، معاون مدیر اف.بی.آی تحت فشار از مقام خود استعفا کرد.

معاون مدیر اف.بی.آی استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد، «اندرو مک‌کیب» از سوی کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی تحت فشار قرار گرفت تا پیش از انتشار گزارش بازرس کل از مقام معاونت استعفا دهد. طبق گزارش‌ها، مک‌کیب قرار بود ۱۸ مارس رسما بازنشسته شود.

خروج او از عالی‌ترین نهاد امنیتی آمریکا یک هفته پس از انتشار گزارشی صورت گرفت که تاکید داشت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد که او برود. نیویورک تایمز هم دوشنبه گزارش داد، کریستوفر رای برای جابجایی مک‌کیب به شغل دیگری پیش از انتشار گزارش بازرس کل ابراز تمایل کرده بود. مشخص نیست که این گزارش چه زمانی منتشر می‌شود.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه در نشست هفتگی گفت: این تصمیم را کاخ سفید نگرفته است. رئیس‌جمهوری آمریکا بخشی از روند تصمیم‌گیری نبوده است.   

مک‌کیب اندکی پس از اخراج جیمز کومی، رئیس وقت اف‌بی‌آی در ماه مه به دست دونالد ترامپ، موقتا ریاست اف‌بی‌آی را به دست گرفت. کومی بر تحقیقات این نهاد درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نظارت می‌کرد. ترامپ نهایتا کریستوفر رای را نامزد مدیریت اف‌بی‌آی کرد و سنا او را در ماه اوت تایید کرد.

پایگاه خبری آکسیوس هفته گذشته گزارش داد، کریستوفر رای اخیرا پس از فشارهای «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا برای اخراج مک‌کیب به استعفا تهدید کرده بود. 

جیمز کومی در پیامی توئیتری در حمایت از اندرو مک‌کیب نوشت »او در ۸ ماه گذشته که گروه اندکی برای از هم پاشیدن این نهاد تلاش می‌کردند، ایستادگی کرد. او برای دو دهه با برتری خدمت کرد. برای او آرزوی موفقت دارم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا غالبا در توئیتر انتقاداتی را روانه مک‌کیب می‌کرد. مک‌کیب به جانبداری به نفع همسرش برای تصدی کرسی ایالت ویرجینیا متهم شد. او نامزد دموکرات‌ها بود و حدود ۵۰۰ هزار دلار از یک نهاد مرتبط با هیلاری کلینتون و فرماندار سابق ویرجینیا دریافت کرده بود. ترامپ همچنین در ماه‌های اخیر به دفعات از اف‌بی‌آی انتقاد کرده و گفت وجهه این نهاد «شکننده است و بدترین در طول تاریخ است!»

از سوی دیگر ان‌بی‌سی نیوز دوشنبه گزارش داد، دونالد ترامپ ظاهرا از اندرو مک‌کیب خواسته تا از همسرش بپرسد که بازنده بودن چه طعمی دارد! همسر مک‌کیب برای کسب کرسی ویرجینیا شکست خورده است. ظاهرا ترامپ این اظهارات را روز اخراج جیمز کومی در تماسی تلفنی با مک‌کیب مطرح کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی