English

حیدر العبادی:

طبق قانون اساسی انتخابات را برگزار خواهیم کرد

نخست وزیر عراق ضمن رد شایعات مطرح شده درباره به تأخیر افتادن انتخابات پارلمانی از برگزاری این انتخابات طبق قانون اساسی خبر داد.

طبق قانون اساسی انتخابات را برگزار خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق طی گفت‌وگوی ویژه با شبکه «العربیه» اتهامات احزاب و سیاستمداران عراقی درخصوص تاخیر در زمان انتخابات پارلمانی را رد و اعلام کرد: ما به آنچه در قانون اساسی آمده است، پایبندیم.

العبادی همچنین اعلام کرد، اختلافات اخیر در داخل حزب «الدعوة» ناشی از مخالفت «نوری مالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون،  با حضور او در انتخابات با اسم حزب الدعوة بود تا اینکه مناقشه در این باره با حذف اسم حزب الدعوة از لیست احزاب شرکت کننده در انتخابات پایان یافت.

اخیرا اختلافات پس از تصویب قانون انتخابات در پارلمان عراق درخصوص داشتن مدرک دانشگاهی نامزدها بالا گرفت و مخبر پارلمان عراق اعلام کرد که امکان اعتراض به این قانون وجود دارد.

العبادی تاکید کرد که متن قانون اساسی نوع مدرک دانشگاهی نمایندگان را مشخص نکرده است.

پس از این قانون «جاسم محمد جعفر»، نماینده‌ای از ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که ۱۰۰ نماینده پارلمان مدرک دانشگاهی ندارند.

در همین راستا، سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که دولت به تمامی وظایفش برای برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقررش پایبند است.

متن کامل مصاحبه العبادی امشب پخش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه