English

وزارت خارجه روسیه:

آمریکا علیه سوریه جنگ تبلیغاتی راه انداخته است

وزارت خارجه روسیه از آغاز حمله تبلیغاتی گسترده آمریکا با اهداف خاص علیه این کشور خبر داد.

آمریکا علیه سوریه جنگ تبلیغاتی راه انداخته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا حمله تبلیغاتی گسترده ای را علیه این کشور آغاز کرده است. این اظهارات در واکنش به ادعای واشنگتن در دست داشتن مسکو در حملات شیمیایی در سوریه مطرح شد. 

"واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این در نشست شورای امنیت گفته بود که روسیه پیشنهاد تشکیل ساختار بین المللی جدیدی برای انجام تحقیقات مستقل در زمینه استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه را مطرح و پیش نویس قطعنامه ای مناسب در این خصوص را نیز تهیه کرده است. در پاسخ "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل با چنین پیشنهادی مخالفت کرد.  

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در تاریخ 23 ژانویه برخی مقامات بلندپایه آمریکایی بار دیگر اتهاماتی را علیه فدراسیون روسیه و دولت سوریه مطرح نموده و تلاش کردند تا مسئولیت حوادث رخ داده در جریان مناقشه در سوریه با استفاده از تسلیحات شیمیایی را به گردن مسکو و دمشق بیاندازند. واضح است که این سخنان حمله تبلیغاتی گسترده ای است که هدف از آن تخریب چهره روسیه در عرصه جهانی و از بین بردن تلاشهای این کشور برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران در این کشور است.»

در این بیانیه تاکید شده که حمله شیمیایی به گوتای شرقی در سوریه که آمریکا سعی دارد روسیه و دمشق را در آن مقصر جلوه دهد، اصلا مورد تایید قرار نگرفته است.

مقامات مسکو همچنین از شرکای خود درخواست کرده اند تا از توافقاتی بدست آمده با آمریکا در پاریس در مورد تحقیقات مربوط به حملات شیمیایی در سوریه، و ماجراجویی واشنگتن در این رابطه فاصله بگیرند، چرا که اهداف پشت پرده این به اصطلاح «شریک» کاملا واضح است.   

به عقیده مقامات وزارت خارجه روسیه، آمریکا با متهم کردن دمشق به حمله شیمیایی به مردم خود، در حقیقت سعی دارد همان سناریویی را در سوریه پیاده کند که سالها پیش در یوگسلاوی سابق، و بعد از آن در کشورهای عراق و لیبی به اجرا گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه