English

گفتگو وزرای خارجه مصر و آمریکا در مورد عفرین

وزرای خارجه مصر و ایالات متحده در خصوص عملیات ترکیه در شمال سوریه با هم گفتگو کردند.

گفتگو وزرای خارجه مصر و آمریکا در مورد عفرین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، سامح شکری در گفتگوی با همتای آمریکایی خود گفت ادامه عملیات نظامی ترکیه در عفرین، به تلاش های سیاسی برای حل بحران سوریه لطمه می زند.

در همین رابطه احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: شکری در این گفت‌وگوی تلفنی خطاب به همتای آمریکایی خود بر اهمیت احترام به حاکمیت سوریه و  اجتناب از تخریب و کشتار مردم این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری الشرق‌ الأوسط، تیلرسون نیز در این گفت‌وگو بر علاقه کشورش به ادامه همکاری و مشورت با مصر به منظور رسیدن به حل سیاسی بحران سوریه و پایان دادن به درد و رنج ملت این کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر بر اهمیت حمایت از خواسته‌های ملت سوریه و حمایت از وحدت ملی و حفظ نهادهای این کشور تاکید کرد.

وی افزود: مصر از همه تلاش‌های صورت گرفته برای پایان دادن به بحران سوریه به‌ویژه روند مذاکرات ژنو زیر نظر سازمان ملل و نشست وین که قرار است روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم ماه جاری میلادی (5 و 6 بهمن ) برگزار شود، حمایت می‌کند.

حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» در عفرین واقع در شمال سوریه آغاز شده است.

ترکیه، که از «یگان‌های مدافع خلق» به عنوان گروهی تروریستی نام می‌برد، تاکید کرده که هدف از عملیات نظامی‌اش با نام «شاخه زیتون»، پاکسازی منطقه از «تروریست‌ها» و برقراری امنیت در مرزهای این کشور با سوریه است.

واشنگتن از نیروهای دموکراتیک سوریه که یگان‌های مدافع خلق کرد از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده این نیروها به‌شمار می‌رود، حمایت می‌کند. این نیروها در مناطق گسترده‌ای در شمال شرق سوریه از جمله در شهر منبج در حومه حلب حضور دارند.

این حمایت‌های واشنگتن از کردها خشم آنکارا را که یگان‌های کرد را تهدیدی امنیتی برای خود می‌داند برانگیخته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه