English

آمار جدیدی از جنایات عربستان منتشر شد

شهادت بیش از ۱۳ هزار غیرنظامی در یمن

با گذشت بیش از 2 سال از تجاوز عربستان به یمن بیش از 13 هزار غیرنظامی تا کنون به کام مرگ کشیده شده اند.

شهادت بیش از 13 هزار غیرنظامی در یمن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العالم، در حالی که بیش از دو سال از تجاوز عربستان به یمن می گذرد آمار جنایات این کشور در یمن بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، در این حملات بیرحمانه سعودی ها علیه یمن ۱۳ هزار و ۶۰۳ غیر نظامی یمنی به شهادت رسیده اند. از این تعداد شهید دو هزار و ۸۸۷ نفر را کودکان، دو هزار و ۲۷ نفر را زنان و هشت هزار و ۶۸۹ نفر را مردان تشکیل می دهند.

در همین مدت ۲۱ هزار و ۸۱۲ نفر نیز زخمی شده اند که دو هزار و ۷۲۲ نفر از آنها را کودکان، دو هزار و ۲۳۳ نفر را زنان و ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر را مردان تشکیل می دهند. در حملات به اصطلاح ائتلاف متجاوز سعودی برضد یمن، بسیاری از زیرساختهای این کشور از جمله ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، دو هزار و ۱۴۴ جاده و پل، ۱۷۴ نیروگاه برق، ۵۲۴ منبع و شبکه آب، ۳۸۷ شبکه و ایستگاه مخابراتی و هزار و ۶۸۴ تاسیسات دولتی تخریب شده است.

در همین حال ۴۰۹ هزار و ۳۵۶ خانه مسکونی در یمن براثر حملات متجاوزان تخریب شده یا خسارت دیده است. از دیگر جنایات آل سعود در یمن می توان به تخریب ۸۲۹ مسجد، ۳۰۱ بیمارستان و مرکز بهداشت، ۸۲۷ مدرسه و آموزشگاه، ۱۱۸ مرکز دانشگاهی، ۲۵۵ مرکز گردشگری، ۱۰۶ مرکز ورزشی، ۳۰ مرکز رسانه ای، ۲۱۱ اثر تاریخی و دو هزار و ۲۵۶ مزرعه کشاورزی اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی