English

تبلیغات دولت ترکیه برای مشروع ساختن تجاوز به سوریه:

سازمان فتو حامی یگان های مدافع خلق است

رسانه های ترکیه برای توجیه تجاوز به شمال سوریه تبلیغات مختلفی از جمله اینکه سازمان فتو حامی یگان های مدافع خلق است، متوسل شده اند.

سازمان فتو حامی یگان های مدافع خلق است

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری آناتولی وابسته به دولت آنکارا گزارش کرده است، برخی از چهره‌های سرشناس سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) که به خارج از ترکیه فرار کرده‌اند، در طول چند روز گذشته با سوءاستفاده از وضعیت موجود از طریق شبکه‌های اجتماعی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه انتقاد کرده‌اند.

یکی از این افراد عبدالله بوزکوت، نماینده پیشین آنکارا در روزنامه زمان است که به اتهام وابستگی به فتح‌الله گولن توسط نیروهای امنیتی بسته شده است. وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: این عملیات باعث افزایش اختلافات مذهبی و قومی در کشور می‌شود.

همچنین عمره اوسلو، یکی از چهره‌های اصلی سازمان فتو اعلام کرد: این عملیات باعث ایجاد اختلاف میان مسلمانان و تفرقه افکنی در شهرهای کردتبار خواهد شد.

همچنین بولنت کنس، سردبیر پیشین روزنامه زمان در یک وب‌سایت وابسته به سازمان فتو اعلام کرد: ترکیه از یک سو کردها را در ترکیه به حاشیه می‌راند و از سوی دیگر با وجود روابطش با ناتو و متحدان غربی‌اش با مسکو همکاری می‌کند.

بولنت کنس سردبیر پیشین روزنامه زمان

آنکارا سازمان فتو و اعضای وابسته به آن را طراح اصلی کودتای 15 ژوئیه 2016 می‌داند.

حمله ترکیه به عفرین در شمال سوریه از روز جمعه آغاز شده است، به گفته آنکارا این عملیات برای حذف تروریست های یگانهای مدافع خلق است.

یگان‌های مدافع خلق کرد که ترکیه آنها را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند بر مناطق گسترده‌ای در شمال شرق فرات به اضافه عفرین تسلط دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه