English

کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با موج:

هدف آمریکا از درگیری در شمال سوریه افزایش هزینه های نظامی ترکیه است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به درگیری های ترکیه و آمریکا در شمال سوریه گفت: هدف ایالات متحده افزایش هزینه های نظامی برای جلوگیری از رشد و توسعه اقتصادی است.

هدف آمریکا از درگیری در شمال سوریه افزایش هزینه های نظامی ترکیه است

محسن روحی صفت درباره حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: وقوع درگیری در این منطقه نتیجه بی تدبیری رهبران آنکارا در گذشته است. پیش از این ایران به طور مرتب به ترکیه هشدار می داد که اگر سیاست هایی نادرستی در خصوص مسائل منطقه اتخاذ کند، آثار منفی اش به خود ترکیه برمی گردد.

وی افزود: زمانی ترکیه و آمریکا در یک جبهه مشترک علیه سوریه فعالیت می کردند اما امروز آنکارا با نگرانی های امنیتی در مرزهای جنوبی خود روبرو شده که واشنگتن در آن نقش دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: سیاست آمریکا در خاورمیانه افزایش هزینه های نظامی کشورهای منطقه است تا از این طریق توسعه و رشد اقتصادی آنها تحت تاثیر قرار بگیرد. منابع تولید ثروت کشورها ثابت است و اگر رهبران مجبور شوند بخشی از آن را صرف امور نظامی کنند به همان اندازه از توسعه و رفاه شهروندانشان کاسته می شود.

روحی صفت راه حل پایان دادن به درگیری ترکیه در منطقه عفرین را مدیریت شرایط مذکور دانست و تاکید کرد: آنکارا باید با کمک کشورهای همسایه خود یعنی ایران، سوریه و عراق بر کشورهای خارج از منطقه که درصدد بروز تنش هستند فشار بیاورند تا آنها مجبور به تغییر سیاست شوند. کوتاهی در همکاری ها در نهایت به سود بازیگران خارجی از جمله آمریکا می شود.

وی درباره اینکه بروز مخاصمه نظامی میان ترکیه و نیروهای کرد سوری، ممکن است گفتگوی ملی سوریه را تحت تاثیر قرار دهد یا خیر اظهار داشت: طبیعتا این تنش در سوچی هم منعکس خواهد شد اما از دوستان روسی انتظار می رود که به عنوان میزبان همچون گذشته شرایط را مدیریت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه