English

مقبولیت آمریکا در سطح جهان افت کرد

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که میزان مقبولیت رهبری آمریکا در سطح جهان در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با افت شدیدی روبرو شده است.

مقبولیت آمریکا در سطح جهان افت کرد

به گزارش خبرگزاری موح به نقل از خبرگزاری آناتولی، نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که اخیرا منتشر شده نشان داد که مقبولیت جهانی رهبری آمریکا در سطح جهان در حالی که دونالد ترامپ نخستین سال ریاست جمهوری اش را به پایان برده است، با افت چشمگیری همراه بوده است.

نظرسنجی گالوپ حاکی است که میزان مقبولیت رهبری آمریکا در 134 کشور جهان به کمتر از 30 درصد رسیده است. این رقم نسبت به آخرین سال ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2016 میلادی بیش از 18 درصد کاهش داشته است. این رقم پایین ترین سطح مقبولیت رهبری آمریکا در سطح جهان از سال 2007 میلادی به شمار می رود.

این رقم حتی 4 درصد کمتر از بدترین عملکرد جورج دبلیو بوش در آخرین سال ریاست جمهوری اش بوده است. این در شرایطی است که مخالفت مردم جهان با رهبری آمریکا با 15 درصد افزایش روبرو شده و به بیش از 43 درصد رسیده است. این بالاترین مخالفت مردم جهان با رهبری آمریکا از زمانی است که نظرسنجی گالوپ درباره این موضوع آغاز شده است.

نظرسنجی گالوپ افزود: بیشترین مخالفت ها با رهبری آمریکا در بین متحدان نزدیک این کشور یعنی پرتغال، بلژیک، نروژ و کانادا بوده است. اعتملد مردم این کشورها نسبت به سیاست های آمریکا بیش از 40 درصد کاهش داشته است.

به طور کلی اعتماد نسبت به رهبری آمریکا در 65 کشور جهان بیش از 10 درصد کاهش داشته که شامل همه کشورهای شمال و غرب اروپا و تقریبا همه کشورهای آمریکای لاتین می شود.

این در حالی است که مقبولیت ترامپ در کشورهایی مثل لیبریا، مقدونیه بلاروس و سرزمین های اشغالی فلسطین با افزایش 10 درصدی یا بیشتر روبرو شده است.

ترامپ بارها تاکید کرده است که دولت این کشور سیاست "آمریکا اول" را دنبال خواهد کرد ولی منتقدان بر این باورند که تعبیر دقیق تر سیاست ترامپ آن است که بگوییم "فقط آمریکا".

میزان مقبولیت جهانی چین نیز در این نظرسنجی به 31 درصد رسیده و این رقم برای روسیه به 27 درصد رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی