English

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان:

نشست صلح میان افغانستان و طالبان در ترکیه ساختگی است

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان تاکید کرد: طرف‌های مذاکره کننده در نشست ساختگی صلح در ترکیه به جای طالبان بیشتر از سازمان اطلاعات ارتش پاکستان نمایندگی می‌کردند.

نشست صلح میان افغانستان و طالبان در ترکیه ساختگی است

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی اشرف غنی و سخنگوی طالبان برگزاری سومین دور از نشست صلح در ترکیه بین دولت افغانستان و گروه طالبان را تکذیب کردند.

به نوشته برخی رسانه‌ها، ظاهرا «ملا رئوف» به نمایندگی از طالبان و «همایون جریر» داماد حکمتیار رهبر حزب اسلامی به نمایندگی از دولت افغانستان این مذاکرات را انجام داده بودند اما «شاه حسین مرتضوی» سخنگوی اشرف غنی این مسئله را تکذیب کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که هیچ نماینده‌ای از طالبان در این مذاکرات حضور نداشته و نشست ترکیه  ساختگی و یک بازی اطلاعاتی بوده است.

«امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی با وسیله قرار دادن «همایون جریر» به دنبال کسب عواید از روند صلح این نشست را برگزار کرده است.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان تاکید کرد طرف‌های مذاکره کننده در نشست ساختگی صلح در ترکیه به جای طالبان بیشتر از سازمان اطلاعات ارتش پاکستان نمایندگی می‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد اشرف غنی پس از آنکه از این جریان اطلاع یافت به سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان وظیفه سپرد تا نقش دولت افغانستان در این نشست را رد کند.

صالح اظهار داشت: گرچه همایون جریر قبل از سفرش به ترکیه «کریم‌خلیلی» رئیس شورای عالی صلح افغانستان را در جریان گذاشته بود اما به دلیل عدم آشنایی خلیلی با تشکیلات طالبان در این بازی کوچک تجاری اطلاعاتی گرفتار شد.

این در حالی است که «اسماعیل قاسم یار» مشاور روابط بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان نیز گفته بود که این نشست از سوی این شورا صورت نگرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه