English

رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس با هم دیدار می کنند

ترزا می و اماوئل ماکرون امروز در پایگاه سلطنتی نظامی ساندهرست در جنوب لندن با هم دیدار می‌کنند.

رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس با هم دیدار می کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری یورونیوز، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه امروز در پایگاه سلطنتی نظامی ساندهرست در جنوب لندن با هم دیدار می‌کنند.

انگلیس همچنین قرار است هلی‌کوپترهای نیروی هوایی سلطنتی را برای تقویت عملیات ضدتروریسم فرانسه در مالی اعزام کند.

ترزا می

به گفته سخنگوی دولت انگلیس بریگزیت در دستور کار این مذاکرات قرار ندارد. لندن خواهان تقویت روابط دوجانبه با کشورهای قاره اروپا پس از ترک اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹ است. 

در نشست امروز رهبران دو کشور بر تعهد خود به دفاع از مردم و حفظ ارزش‌های لیبرال دموکرات در برابر هرگونه تهدید در داخل و خارج تاکید خواهند کرد.

می قرار است استقرار سه فروند هلی کوپتر چیبوک برای حمایت لجستیکی از نیروهای فرانسوی در منطقه ساحل را اعلام کند.

دو طرف همچنین قرار است درباره عملیات مشترک سرکوب افراط‌گرایان در شبکه‌های اجتماعی برای تضمین اینکه اینترنت به عنوان فضای امنی از سوی تروریست‌ها و جنایتکاران مورد استفاده قرار نگیرد بحث و گفتگو کنند.

ماکرون

قرار است در این دیدار ماکرون و ترزا می توافقنامه‌ای را درباره مهاجرانی که در منطقه کاله فرانسه گرفتار شدند به امضا برسانند. طبق این توافقنامه افراد زیر ۱۸ سال که کسی آنها را همراهی نمی‌کند می‌توانند راحت‌تر به خانواده‌های خود در آن طرف دریای مانش برسند.

این یکی از سخنانی بود که ماکرون در زمان کمپین انتخاباتی خود بر آن تاکید داشت که قصد داشت تا توافق «توکه» را که درباره نظارت مرزهای میان فرانسه و انگلیس در سال ۲۰۰۳ به امضا رسید کمی تغییر دهد. پیش از این پاریس از لندن خواسته بود که تلاش‌های بیشتری درباره تامین مالی مدیریت مرزها انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه