English

رهبر جبهه النصره خواستار شد

اتحاد نیروهای مخالف دمشق در استان ادلب

سرکرده گروه تروریستی النصره خواهان اتحاد نیروهای مخالف بشار اسد در استان ادلب شد.

اتحاد نیروهای مخالف دمشق در استان ادلب

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمد الجولانی»، رهبر هیات تحریرالشام، یکی از برجسته‌ترین ائتلاف‌های شورشیان در سوریه که از اتحاد نیروهای جبهه النصره و برخی گروه‌های تندرو دیگر تشکیل شده، در این نوار صوتی که روز سه‌شنبه منتشر شد از گروه‌های مسلح در سوریه خواست تا به منظور متحد شدن در مقابل حملات نیروهای دولتی در استان ادلب با یکدیگر آشتی کنند.

این اولین نوار صوتی جولانی از زمان اعلام هدف قرارگرفتن او در یک حمله هوایی روسیه است. روسیه در ماه اکتبر اعلام کرد که جولانی در یک حمله هوایی این کشور دچار جراحت شدید شده و به کما رفته است؛ خبری که هیات تحریرالشام خیلی زود آن را رد کرد.

با افزایش فشارهای بین‌المللی بر گروه‌های افراط‌گرا در سوریه به ویژه داعش و النصره، این گروه نام خود را به «فتح الشام» تغییر داد و مدعی شد روابط خود را با القاعده قطع کرده است اما اعضا و کادر رهبری آن همچنان ثابت ماند و جولانی اداره آن را بر عهده دارد. با تشدید درگیری‌ها در استان ادلب فتح الشام با چند گروه رادیکال دیگر متحد شد و ائتلافی تحت عنوان «هیات تحریر الشام» تشکیل داد که ستون فقرات آن نیروهای فتح الشام یا همان النصره است. جولانی علاوه بر رهبری فتح الشام ریاست ائتلاف هیات تحریر الشام را نیز برعهده دارد.

جولانی در این نوار صوتی که توسط هیات تحریرالشام منتشر شد، اعلام کرد: 100 روز است که ما وارد شدیدترین جنگ با دشمنانمان شده‌ایم و باید با هم متحد باشیم.

بخش اعظم استان ادلب، در شمال غرب سوریه توسط شورشیان هیات تحریرالشام اشغال شده است. ارتش سوریه از چند هفته قبل عملیاتی را برای آزادسازی این استان آغاز کرده و پیشروی‌های چشمگیری به ویژه در جبهه جنوبی داشته است.

الجولانی همچنین توافق آستانه را دلیل حملاتی که نیروهای نظامی سوریه به ادلب انجام می‌دهند، دانسته و گفت: گروه‌های شورشی در سوریه با وحدت و یکپارچگی تلاش‌ها قادر به عبور از این بحران‌ها هستند.

استان ادلب یکی از مناطق کاهش تنش بر اساس توافق آستانه است که هرگونه درگیری در آن ممنوع شده است. با این حال همین توافق مناطق تحت کنترل النصره و همپیمانانشان را مستثنا کرده است.

جولانی گفت: ما آماده‌ایم با همه گروه‌ها صلح کرده و صفحه جدیدی را در روابط با گروه‌های دیگر باز کنیم.

جولانی اوضاع فعلی سوریه را مرحله‌ای حساس در تاریخ «انقلاب سوریه» در هفتمین سال آن توصیف کرد.

ارتش سوریه پس از پایان بزرگترین عملیاتش علیه داعش در استان دیرالزور عملیات آزادسازی ادلب را آغاز کرده است. هدف نیروهای دولتی سوریه از حملات گسترده به ادلب آزادسازی حومه جنوب شرقی ادلب و تامین امنیت مسیر استراتژیکی است که شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه را به دمشق متصل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه