English

بنیامین نتانیاهو:

آمریکا سال آینده سفارت خود را به قدس انتقال خواهد داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد آمریکا براساس برنامه اعلامی خود سال آینده انتقال سفارت خود به قدس را اجرایی خواهد ساخت.

آمریکا سال آینده سفارت خود را به قدس انتقال خواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روزنامه هاآرتص، به گفته «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل این اقدام برمبنای یک ارزیابی مستحکم و قاطع است.

نتانیاهو که اکنون در سفری رسمی در هندوستان به سر می‌برد، در جریان پرواز از دهلی‌نو به سمت گجرات به خبرنگاران گفت که آمریکا در بازه زمانی یک ساله سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند و ادامه داد: برنامه تغییر مکان سفارت یکی از سیاست‌های غیرمنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفت: اینها چیزی‌هایی هستند که تا به حال هرگز توسط دولت‌های آمریکا اتفاق نیفتادند. تغییر مکان سفارت آمریکا به قدس یکی از این رخدادهای باورنکردنی است. ارزیابی من این است که این اتفاق ظرف یک سال رخ می‌دهد. مساله غیر منتظره دیگر، لغو برجام است. ترامپ این کار را می‌کند. سومین مساله، کاهش کمک به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای نخستین بار است.

صحبت‌های نتانیاهو درباره تغییر مکان سفارت آمریکا به قدس، درپی اظهارات ترامپ در دسامبر ۲۰۱۷ مطرح شده که گفته بود آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه