English

وزیر خزانه داری بریتانیا:

حتما از اتحادیه اروپا خارج می شویم

وزیر خزانه داری بریتانیا در واکنش به انتقادات مطرح شده گفت حتما از اتحادیه اروپا خارج خواهیم شد.

حتما از اتحادیه اروپا خارج می شویم

به گزارش خبرگزاری موج، «فیلیپ هاموند»، وزیر خزانه داری بریتانیا ضمن مقایسه اتحادیه اروپا با باشگاهی ورزشی که از مدیریت کارآمدی برخوردار نیست افزود: «اینکه کشورهای قاره سبز تصمیم به ترک اتحادیه می گیرند به دلیل تنگناهای این اتحادیه است و اتحادیه نباید آن ها را تحریم کند.» هاموند همچنین گفت بریتانیا حتما این اتحادیه را ترک خواهد کرد. اما ترجیح می دهد با بروکسل روابط خوبی داشته باشد.

هاموند اتحادیه اروپا را با باشگاهی که خیلی بد مدیریت می شود مقایسه کرده  و این مسئله که اتحادیه اروپا اعضایی که تصمیم می گیرند این باشگاه را ترک کنند تحریم می کند را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و گفت: این اتحادیه باید تلاش های خود را برای جذاب بودن برای اعضای موجود و باقی مانده در این اتحادیه مضاعف کند.

هاموند که به عنوان یکی از دوستدارترین وزرای کابینه ترزا می نسبت به اتحادیه اروپا مطرح است به این مسئله اشاره کرد که کشورش می تواند بعد از خروج به سوی سایر شرکای خود رویگردان شود.

هاموند در این باره گفت که ما در ایالات متحده و بسیاری کشورهای دیگر در سراسر جهان عزم و اراده و شورو شوق برای انعقاد قراردادهای تجارت آزاد با کشورمان را می بینیم. ما این شورو شوق و اراده را در اروپا نمی بینیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید امیدوار باشد که کشورش در تصمیم خود برای خروج از اتحادیه اروپا بازنگری کند همچنین تصریح کرد که انگلیس قطعا اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

هاموند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که انگلیس می خواهد یک شراکت تنگاتنگ با اتحادیه اروپا را حفظ کند، اما ما تنها در صورتی می توانیم این کار را انجام دهیم که اتحادیه اروپا هم متقابلا خواهان آن باشد.

انگلیس می خواهد در 29 مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند و هر دو طرف در ماه دسامبر درباره برخی جزئیات در این باره توافق کردند. حالا قرار است درباره شرایط برای مرحله انتقال برای انگلیس مذاکره شود. این که این مذاکرات کی نهایی می شود هنوز مشخص نیست. در ماه مارس بخصوص باید درباره یک قرارداد تجاری جدید مذاکره شود که مناسبات اقتصادی آینده بین بروکسل-لندن را تنظیم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه