English

اعتراف تلخ نایجل فاراژ درباره همه‌پرسی برگزیت:

ممکن است رأی تاریخی به خروج از اتحادیه اروپا برعکس شود

یکی از رهبران پیشین کمپین برگزیت در بریتانیا اعلام کرد که به شدت نسبت به فرایند خروج از اتحادیه نگران شده است.

ممکن است رأی تاریخی به خروج از اتحادیه اروپا برعکس شود

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، «نایجل فاراژ»، رهبر پیشین حزب راست‌گرای افراطی استقلال امروز اعتراف کرد طرفداران باقی ماندن در اتحادیه اروپا زمام امور درباره روابط آتی بریتانیا و این اتحادیه را در دست گرفته‌اند.

فاراژ به سایت آبزرور گفت نگرانی او روندی فزاینده یافته زیرا، کمپین خروج کاملاً منفعل و متوقف‌شده ولی طرفداران اتحادیه که از منابع مالی کلانی برخوردارند آزادانه به مبارزه خود ادامه می‌دهند و در حال تغییر دادن برداشت افکار عمومی درباره برگزیت هستند.

رهبر پیشین حزب استقلال افزود: «اردوگاه موافق اتحادیه همه امور را به دست گرفته است. آن‌ها اکثریت پارلمان را در اختیار دارند و اگر ما مجدداً صفوف خود را در برابر آن‌ها منظم نکنیم ممکن است شاهد از دست رفتن رأی تاریخی به برگزیت باشیم.»

او همچنین چند روز پیش‌گفته بود: «ممکن است نیازمند برگزاری همه‌پرسی دومی در مورد برگزیت شویم تا به‌این‌ترتیب یک‌بار برای همیشه جدال بر سر اتحادیه اروپا را تمام کنیم.» این صحبت او بسیار از طرفداران برگزیت و حتی اعضای حزب یوکیپ را نیز خشمگین کرد.

او گفته بود معتقد است چنانچه همه‌پرسی دومی درباره برگزیت برگزار شود، این بار اکثریت بیشتری از 52 درصدی که در همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 به خروج رأی دادند، به این اردوگاه رأی خواهند داد. اما او سپس لحن خود را تغییر داد و گفت مقصودش از اشاره به همه‌پرسی دوم این بوده که به‌شدت درباره برعکس شدن وضعیت نگران است. او تأکید کرد: «موضوع خروج کامل از اتحادیه اروپا کاملاً به فراموشی سپرده‌شده و حتی نمایندگان طرفدار برگزیت هم دیگر سخنی از آن به میان نمی‌آورند. اردوگاه خروج در معرض خطر است و هیچ تحرکی از خود نشان نمی‌دهد.»

در مقابل، طرفداران بقا در اتحادیه تلاش بی‌وقفه خود را برای مخابره این پیام که برگزیت سخت به اقتصاد بریتانیا آسیب می‌زند ادامه داد. این در حالی است که کسی از جناح مقابل دیگر سعی نمی‌کند این پیام را خنثی کند.

پس‌ازاینکه طرفداران اتحادیه اروپا در مجلس عوام توانستند طرحی را تصویب کنند که خواهان بیشترین میزان روابط ممکن پس از خروج با این اتحادیه است و حتی ممکن است در شرایطی برگزاری همه‌پرسی دوم را نیز لازم تلقی کند، فاراژ بار دیگر به میدان آمد و ابتکارات خود را از سر گرفت.

فاراژ همچنین گفت: «من امروز همان حسی را دارم که 20 سال پیش داشتم؛ دقیقاً زمانی که تونی بلر برای بردن کشور به حوزه یورو سر از پا نمی‌شناخت.» او هشدار می‌داد: «فکر می‌کنم اردوگاه خروج در معرض خطر است. زیرا ابتکار عمل به دست طرفداران اتحادیه افتاده است. گروه‌های طرفدار خروج باید خود را تجدید سازمان کنند. ما پس از پیروزی در همه‌پرسی درها را بستیم و متوقف شدیم.»

فاراژ همچنین گفت: «ما دیگر اکثریت پارلمان را در اختیار نداریم و در این شرایط انتخابات را نیز واگذار خواهیم کرد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه