English

پوتین:

حتی ما هم گاهی نمی‌توانیم کنترل کامل مناطقی را در سوریه برقرار کنیم

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که کشورش عاملان حمله پهپادی به دو پایگاه این کشور در سوریه را می‌شناسد و تاکید کرد، ترکیه ارتباطی به این حمله ندارد.

حتی ما هم گاهی نمی‌توانیم کنترل کامل مناطقی را در سوریه برقرار کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جمع سردبیران روزنامه‌های مطرح روسی درباره حمله اخیر به دو پایگاه حمیمیم و طرطوس در سوریه گفت: در گفتگوی تلفنی که با (رجب طیب اردوغان) رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص داشتم، اطمینان یافتم که مسئولان نظامی، رهبری و دولت ترکیه هیچ ارتباطی به این حمله ندارند.

پوتین در ادامه طراحان این حمله را که از استان ادلب سوریه (منطقه تحت نظارت ترکیه در قالب توافقنامه‌های ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه) انجام شد، "عاملانی تحریک کننده" توصیف کرد و گفت: قطعا آنها نیروهای نظامی ترکیه نبوده‌اند و ما می‌دانیم آنها چه کسانی بوده و برای چه کسی دست به چنین اقدامی زده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: هدف از چنین عملیات‌های تحریک آمیزی ضربه زدن به توافقنامه‌های به دست آمده بوده و هدف دوم نابودی روابط روسیه با هم‌پیمانانش یعنی ترکیه و ایران است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه این دیدار تاکید کرد، مناطقی که پهپادها از آنجا حمله را آغاز کردند تحت نظارت ترکیه بود اما باید اعتراف کنم که حتی روسیه نیز گاهی نمی‌تواند کنترل کامل مناطقی که مسئولیت آنها را دارد، حفظ کند، همینطور گاهی نیروهای نظامی ترکیه نیز نمی‌توانند تمامی ماموریت‌های محول شده به آنها را با موفقیت اجرا کنند.

وی افزود: نظامیان ترکیه باید طبق توافق‌های به دست آمده ایست‌های نظارتی را در این مناطق ایجاد کنند اما تا این لحظه موفق به اجرای این طرح نشده‌اند زیرا کار آسانی نیست.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، مسکو تردیدی ندارد که برای حمله همزمان به دو پایگاه حمیمیم و طرطوس در سوریه به خوبی برنامه‌ریزی شده بود و آنها می‌دانند که این پهپادها کجا و چه زمانی تحویل داده شده و تعداد آنها چقدر است.

پوتین با اشاره به اینکه این حمله با استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته انجام شده، تاکید کرد، این پهپادها از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار بوده و دارای سیستم‌های رصدالکترونیکی، هدف‌گیری و شلیک هستند.

به همکاری‌های‌مان با ترکیه ادامه خواهیم داد

پوتین در بخش دیگری از این دیدار تاکید کرد: ما به همکاریمان با ترکیه ادامه خواهیم داد و اکنون در حال انجام مقدمات برگزاری نشستی میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان هستیم.

پوتین در ادامه ابراز امیدواری کرد، تمامی مسائل مورد اختلاف و پیچیده میان دو طرف سوری به زودی حل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه