English

نخست وزیر پاکستان:

اتهامات ترامپ علیه اسلام آباد غیرمنطقی و غیر قابل درک است

نخست وزیر پاکستان گفت آمریکا هیچ گاه 2 میلیارد دلار به اسلام آباد کمک نکرده است.

اتهامات ترامپ علیه اسلام آباد غیرمنطقی و غیر قابل درک است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا دولت پاکستان را فریب کار و پناه دهنده به تروریست ها دانست، نخست وزیر این کشور نیز اتهامات ترامپ را غیر منطقی و نادرست خواند.

«شاهد خاقان عباسی»، نخست وزیر پاکستان در پی اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا درباره همکاری اسلام آباد با تروریست های افراط گرا و تصمیم به قطع کمک های آمریکا، این اظهارات را غیرمنطقی و غیرقابل درک دانست.

عباسی افزود پاکستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و با چنین الفاظی نمی توان تلاش های مجاهدانه این دولت در برابر افراط گرایی را تخطئه کرد.

وی سپس گفت: «کمک های آمریکا به اسلام آباد برای مقابله با تروریسم، کم و ناچیز است و واشنگتن نمی تواند از ما انتظار داشته باشد به دلیل این کمک ها اقدامات مورد نظرش را انجام دهیم.»

نخست وزیر پاکستان همچنین اضافه کرد: «قطع کمک های آمریکایی اسلام آباد را دچار بحران نخواهد کرد.»

به گفته ترامپ کمک های سالانه آمریکا به پاکستان بالغ بر 2 میلیارد دلار است و او می خواهد قطع کمک ها را در دولتش بررسی کند.

عباسی در این خصوص نیز گفت: «تا جایی که ما اطلاع داریم در 5 سال اخیر کمک های آمریکا سالانه کمتر از 10 میلیون دلار بوده و ارقام هنگفتی که ترامپ ادعا می کند هرگز به پاکستان داده نشده است.»

ترامپ در نخستین توئیت خود در سال 2018 نوشت: «به دلیل فریب کاری و دروغ گویی دولت پاکستان و پناه دادن به تروریست هایی که ما با مشقت فراوان در افغانستان با آن ها می جنگیم و کمک ناچیز این دولت، احتمالاً کمک های مالی به اسلام آباد فطع خواهد شد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه