English

اندیشکده صهیونیستی:

ایران برای جنگ با آمریکا و اسرائیل روی «نُجَباء» حساب می‌کند

یک مرکز تحقیقاتی اسرائیلی پیش‌بینی کرد که در صورت گسترش تنش میان ایران و حزب‌الله با آمریکا و اسرائیل، نُجَباء به معرکه ورود خواهد کرد.

ایران برای جنگ با آمریکا و اسرائیل روی «نُجَباء» حساب می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، مرکز صهیونیستی موسوم به "آگاهی‌های اطلاعاتی و ضد ترور" (وابسته به مرکز میراث اطلاعاتی اسرائیل) با انتشار گزارشی به زبان انگلیسی در تاریخ سوم دی‌ماه سال جاری، ضمن اشاره به رابطه عمیق مقاومت اسلامی نُجَباء با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان، این جنبش را یکی از مهمترین و قدرتمندترین نیروهای نظامی شیعی در عراق توصیف کرد.

در گزارش مزبور، از شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء به‌عنوان شخصیتی ضدآمریکایی یاد شده و آمده است: وی روابط نزدیک و طولانی با حزب‌الله لبنان داشته و از زمان اشغال عراق، حملات چریکی گسترده‌ای را –با هماهنگی ایران- علیه نیروهای غربی و آمریکایی سازماندهی کرده است.

طبق بررسی این مرکز اسرائیلی، تخصیص منابع ویژه به نیروهای نُجَباء از جانب سپاه قدس ایران و حمایت حزب‌الله لبنان، این گروه را به یکی از مهمترین و قدرتمندترین نیروهای نظامی شیعی در عراق تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش، این گمانه تقویت شده که ایران در ازای حمایت ویژه خود از نُجَباء، مأموریت‌هایی راهبردی به این گروه مقاومت محوّل نموده است؛ از قبیل تأمین امنیت مرز عراق ـ سوریه و تأمین امنیت مسیر تدارکاتی بغداد ـ دمشق.

مرکز صهیونیستی آگاهی‌های اطلاعاتی و ضد ترور، همچنین گزینه "استفاده از نُجَباء در درگیری با اسرائیل" را به موارد پیش‌گفته افزوده و ایجاد "تیپ آزادسازی جولان" در یگان‌های نظامی نُجَباء را شاهدی بر آن دانسته است.

در این گزارش می‌خوانیم: اگر تنش میان ایران و حزب‌الله با آمریکا و اسرائیل گسترش یابد، ممکن است نُجَباء و دیگر گروه‌های نظامی شیعه در عراق تحت مدیریت ایران به معرکه ورود کنند و مثلا به بلندی‌های جولان یا لبنان اعزام شوند. کمااینکه چنانچه حضور نظامی آمریکا در عراق (و سوریه، اکنون که جنگ علیه داعش پایان یافته) ادامه یابد، نُجَباء -و دیگر نیروهای نظامی شیعی که توسط سپاه قدس رهبری می‌شوند- می‌توانند به‌عنوان بازوان ایران برای حملات چریکی علیه اهداف آمریکایی مورد استفاده قرار بگیرند.

مرکز اسرائیلی در بخش دیگری از گزارش تفصیلی خود، توان رسانه‌ای ـ تبلیغاتی مقاومت اسلامی نُجَباء را مورد توجه قرار داده و خاطرنشان کرده است: آن‌ها با تشکیلات رسانه‌ای گسترده‌ای شامل کانال تلویزیونی، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، برنامه تبلیغاتی ایران را دنبال می‌کنند. این تشکیلات رسانه‌ای، بزرگتر و باکیفیت‌تر از دیگر رسانه‌های متعلق به سایر گروه‌های نظامی شیعی عراقی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه