English

عصبانیت اردوغان در واکنش به سوال خبرنگار فرانسوی درباره همکاری ترکیه با داعش:

مانند طرفداران فتح الله گولن حرف می زنی

رئیس جمهور ترکیه یک خبرنگار فرانسوی را که درباره روابط آنکارا با داعش سوال پرسیده بود را دارای افکاری همچون طرفداران گولن دانست.

مانند طرفداران فتح الله گولن حرف می زنی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه که در فرانسه به سر می برد، در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با «امانوئل ماکرون»، همتای فرانسوی خود نسبت به سوال یک خبرنگار فرانسوی واکنشی تند نشان داد.

پرسش مطرح شده توسط خبرنگار شبکه دو تلویزیون فرانسه به افشای اعزام کامیون های سرویس اطلاعاتی ترکیه به سوریه که گمان می رود حامل سلاح برای داعش بودند اشاره داشت.

رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به پرسش این خبرنگار فرانسوی گفت: «تو با کلمات فتو [نامی که دولت ترکیه با آن از جنبش فتح الله گولن یاد می کند] صحبت می کنی نه مثل یک خبرنگار!»

اردوغان افزود: «کسانی که چنین عملیاتی را انجام دادند مامور فتو بودند و اکنون در زندان هستند. از من چنین سوالی می پرسید اما چرا از ایالات متحده که چهار هزار کامیون حامل سلاح به سوریه فرستاد این سوال را نمی پرسید؟»

پرسش مطرح شده توسط این خبرنگار به افشای اعزام کامیون های سرویس اطلاعاتی ترکیه که گمان می رود حامل سلاح برای داعش بودند اشاره داشت. دولت ترکیه در سال ۲۰۱۵ که برای اولین بار گزارش ارسال سلاح از ترکیه به سوریه پخش شد آن را «دسیسه» فتح الله گولن و هواداران او دانسته بود.

خبرنگاری که این سوال را از رئیس جمهوری ترکیه پرسید برای برنامه تلویزیونی «فرستاده ویژه» شبکه دو تلویزیون فرانسه که گزارشهای تحقیقی پخش می کند، کار می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی