English

دادگاه عالی اسپانیا:

اوریل خونکوئراس با وجود پیروزی در انتخابات آزاد نخواهد شد

معاون پیشین رهبر کاتالونیا که از مدت ها قبل در زندان مادرید به سر می برد احتمالاً امکان ورود مجدد به پارلمان محلی و سپس کابینه کاتالونیا را به دست نخواهد آورد.

اوریل خونکوئراس با وجود پیروزی در انتخابات آزاد نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، دادگاه عالی اسپانیا روز جمعه حکم داد «اوریل خونکوئراس»، معاون رئیس سابق منطقه کاتالونیا باید در بازداشت بماند تا مقامات به تحقیقات‌شان درباره نقش او در جنبش استقلال طلب این منطقه ادامه دهند.

قضات این دادگاه در حکم کتبی صادر شده نوشته‌اند که این خطر وجود دارد که خونکوئراس مجددا در صورت آزاد شدن مرتکب جرم شود چون دلیل و مدرکی نشان نداده که او از مسیری که در پیش گرفته، دست برداشته است.

این در حالی است که این رهبر جدایی طلبان کاتالونیا تاکنون بیش از دو ماه است که به اتهام شورش، فتنه و سوءاستفاده از بودجه عمومی و در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی کاتالونیا از اسپانیا در اول اکتبر به زندان افتاده است.

این تصمیم دادگاه عالی اسپانیا نخواهد گذاشت که خونکوئراس در هنگام آغاز به کار پارلمان جدید کاتالونیا در تاریخ ۱۷ ژانویه سوگند یاد کند و در عین حال تلاش‌های جدایی‌طلبان کاتالونیا که پیروز انتخابات اخیر در این منطقه بودند را در راستای یافتن یک رهبر جدید برای خود با مشکلات بیشتر روبه‌رو خواهد کرد.

رهبر سابق این منطقه یعنی کارلس پوجدمون نیز در حال حاضر در تبعید به سر می‌برد.

در انتخاباتی که در تاریخ ۲۱ دسامبر در کاتالونیا برگزار شد جدایی طلبان مجددا توانستند اکثریت را در پارلمان این منطقه کسب کنند در حالی که دولت مرکزی اسپانیا امیدوار بود که آنها در این انتخابات شکست بخورند.

حزبی که خونکوئراس به آن تعلق دارد یعنی حزب «چپ جمهوری‌خواه» در این انتخابات در رده دوم حزب جدایی طلب قرار گرفت و تنها چند کرسی کمتر از حزب جدایی طلب دیگر متعلق به پوجدمون به نام حزب «باهم برای کاتالونیا» کسب کرد.

با این حال حزب اتحادگرای «شهروندان» که مخالف جدایی طلبی است در میان احزاب انفرادی بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد، اما با توجه به اینکه دیگر احزاب حامی اتحاد آراء کافی به دست نیاوردند این ائتلاف جدایی طلبان بود که در اکثریت قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه