English

شیخ نعیم قاسم:

قدس در اختیار آمریکا نیست که آن را به اسرائیل بدهد

معاون حزب الله لبنان اعلام کرد با مخالفت مداوم مردم فلسطین، تصمیم ترامپ درباره قدس تحقق نخواهد یافت.

قدس در اختیار آمریکا نیست که آن را به اسرائیل بدهد

 به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از العهد، «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با حضور مردم مجاهد فلسطین که شب و روز فریاد آزادی آن را سر می‌دهند، تحقق نمی‌یابد.

قاسم افزود، آمریکایی که به تنهایی بر دنیا سلطه داشت، نتوانست مقاومت فلسطینیان را بشکند و امروز فلسطین در مقابل آمریکا با وجود طرف‌های قوی قدرتمندتر است.

وی تاکید کرد، قدس نه تنها با تصمیم آمریکا پایتخت اسرائیل نخواهد شد، بلکه با تصمیم مردم فلسطین پایتخت این کشور باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: قدس یک مساله فلسطینی، عربی، مسیحی و اسلامی است و اشتباه است که آن را مسأله فلسطینی یا عربی بدانیم، به همین دلیل است که همه تلاش ما صرف آزادی قدس می‌شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد، حزب‌الله از همان آغاز یک تصمیم قاطع گرفت و آن این است که فلسطین قطب و مرکز است، زیرا حزب‌الله می‌داند با آزادی فلسطین پیروزی محقق می‌شود و هنگامی که اسرائیل و تروریسم تکفیری نابود شوند، لبنان و همه منطقه آزاد می‌شود، زیرا نابودی اسرائیل، پایان داعش و پیروزی بر آن دو اقداماتی است که آزادی فلسطین را نزدیک می‌سازد.

قاسم تاکید کرد، انتفاضه تنها راه‌حل است و باید از این گزینه سیاسی، فرهنگی و نظامی دفاع کرده، از مقاومت به عنوان رویکردی بی‌بدیل محافظت کرد.

وی در ادامه افزود، روند صلح نیرنگی برای تحکیم و تقویت اسرائیل است، اسرائیل همه اراضی فلسطین را می‌خواهد و کسانی که خواهان مذاکرات هستند، شانس خود را بارها آزمودند و به شدت با شکست روبرو شدند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواهان توقف همه اشکال مذاکرات و توقف همکاری امنیتی درباره مذاکرات شد و گفت، مقاومت به تنهایی می‌تواند مانع اسرائیل شود، تجربه لبنان در مقابله با اسرائیل مهر تأییدی بر این امر است.

وی از فلسطینیان خواست، توافق‌نامه اسلو را کنار گذارند.

قاسم تاکید کرد، نابودی رژیم صهیونیستی نزدیکتر از تحقق به رسمیت شناخته شدن اسرائیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه