English

ترامپ:

برای گرم کردن خود از گرمایش جهان استفاده کنید

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سرمای شدید برخی مناطق این کشور گفت: شاید بتوانیم کمی از آن گرمایش جهان که قرار بود برای مقابله با آن فقط کشور ما، و نه کشورهای دیگر، هزاران میلیارد دلار هزینه کنند، استفاده کنیم

برای گرم کردن خود از گرمایش جهان استفاده کنید

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج به نقل از یورونیوز، همزمان با موج سرمای بی سابقه در شمال آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور تغییرات اقلیمی را به باد تمسخر گرفت.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره به سرمای شدید در برخی مناطق این کشور همزمان با آغاز سال جدید میلادی نوشت: «شاید بتوانیم کمی از آن گرمایش جهان که قرار بود برای مقابله با آن فقط کشور ما، و نه کشورهای دیگر، هزاران میلیارد دلار هزینه کنند، استفاده کنیم». 

موج کنونی برف و سرما در شمال آمریکا رکورد دمای حداقلی در برخی نقاط را شکسته است. بنا به پیش‌بینی اداره هواشناسی آمریکا با بارش شدید برف از صبح روز جمعه در ایالت واشنگتن ارتفاع برف در برخی مناطق این ایالت به یک متر می‌رسد. این در حالی است که دمای هوا در برخی مناطق شمالی آمریکا به 40 درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود نسبت به تغییرات اقلیمی و پدیده گرمایش زمین ابراز تردید کرده بود. او در روز اول ژوئن (11 خرداد) سال جاری تصمیم به خروج آمریکا از پیمان تغییرات اقلیمی پاریس گرفت.

توئیت روز پنجشنبه رئیس جمهوری آمریکا در مورد پدیده گرمایش زمین موجی از واکنشهای انتقادآمیز را از سوی دانشمندان و کاربران اینترنتی به دنبال داشت.

جان فولی، مدیر آکادمی علوم کالیفرنیا در پاسخ به دونالد ترامپ نوشت: «تغییرات اقلیمی بسیار واقعی است حتی اگر هم‌اکنون در بیرون از برج ترامپ هوا خیلی سرد باشد. همانطور که گرسنگی همچنان در جهان وجود دارد حتی اگر شما همین الان یک همبرگر مک دونالد خورده باشید».

پرامیلا جایپال، نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان نیز در واکنش به توئیت رئیس جمهوری کشورش در صفحه توئیتر خود نوشت: «توئیت امروز ترامپ ماننده همیشه غم‌انگیز، تأسف آور و مخرب است».

این عضو کنگره آمریکا افزود که در سال 2017 در مقابل هر رکورد سرما در آمریکا سه رکورد گرما به ثبت رسیده است. بنا به اعلام سازمان جهانی هواشناسی سال جاری میلادی از زمان آغاز ثبت داده‌های هواشناسی گرمترین سال در کل کره‌زمین است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی