English

مرال آکشنر:

نظام پارلمانی را در ترکیه احیا خواهیم کرد

معاون پیشین پارلمان ترکیه در اجتماع هوادارانش وعده داد نظام پارلمانی را در این کشور احیا کند.

نظام پارلمانی را در ترکیه احیا خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، رهبر ملی‌گرایان اپوزیسیون که خود را به‌عنوان رقیب «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح کرده است، قول داد در صورت پیروزی نظام پارلمانی را در ترکیه احیا کند.

مردم ترکیه در ماه آوریل امسال در رفراندومی با اختلاف بسیار اندک به اصلاحات مورد نظر اردوغان در قانون اساسی رأی مثبت دادند. به‌این‌ترتیب قرار است از سال 2019 نظام پارلمانی به یک نظام ریاستی با امکان «چک و بالانس» و نظارت کمتر بر رئیس‌جمهور مبدل شود.

«مرال آکشنر»، رهبر حزب جدید ائی پارتی در ترکیه که از حزب ملی‌گرای افراطی حرکت ملی در سال 2016 به دلیل حمایت این حزب از اصلاحات اردوغان جدا شد و در ماه اکتبر تأسیس شدن حزب جدید را اعلام کرد.

او در اجتماع هواداران خود گفت: «ما قول می‌دهیم که نظام پارلمانی را برگردانیم، زیرا این سیستم ریاستی برای ترکیه نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت.»

از هنگام اعلام موجودیت ائی پارتی در ترکیه توجه اقشاری از افکار عمومی این کشور به آن جلب شده است و در برخی نظرسنجی‌ها این حزب حتی از حزب «جمهوری‌خواه خلق» (اپوزیسیون اصلی) نیز بیشتر رأی آورده ازاین‌رو می‌توان آن را نویدبخش تغییراتی در سپهر سیاسی ترکیه دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه