English

وزیر خارجه آلمان:

به جای عضویت در اتحادیه اروپا با ترکیه و اوکراین همکاری قوی کنیم

وزیر امور خارجه آلمان از سران اتحادیه اروپا خواست تا به جای عضویت ترکیه و اوکراین با این کشور همکاری گسترده در پیش گرفته شود.

به جای عضویت در اتحادیه اروپا با ترکیه و اوکراین همکاری قوی کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دوویچه وله، «زیگمار گابریل»، وزیر امور خارجه آلمان پیشنهاد داد توافق برگزیت اتحادیه اروپا با انگلیس به عنوان یک الگو برای روابط با کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا مثل ترکیه و اکراین مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هم ترکیه و هم اکراین می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که این کشورها باید وضعیت خود را ارتقا دهند.

اتحادیه اروپا باید چارچوب‌های جایگزینی را برای همکاری نزدیک‌تر اتخاذ کند.

وی درباره روابط با ترکیه به امکان برقراری اتحادیه گمرکی محکم‌تر بین ترکیه و اتحادیه اروپا در آینده اشاره کرد و گفت: در صورتی که وضعتی ترکیه تغییر نکند این مساله غیرممکن است. ما خواهان اشکال جایگزین برای همکاری قوی‌تر با آنها هستیم.

گابریل با اشاره به روابط بروکسل با آنکارا گفت: چنین رویکردی از سوی بروکسل می‌تواند باعث ایجاد همکاری‌های جدید و نزدیک و همچنین شکل‌گیری اتحادیه مصرف کنندگان با آنکارا شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر  وضعیت در ترکیه باعث شده است که این کشور هنوز از عضویت در اتحادیه اروپا دور بماند. باید آنکارا با انجام اقداماتی تمایل خود را برای ارتقای روابط با اتحادیه اروپا نشان دهد.

اگر چه برخی از سیاستمداران آلمانی آزادی چند تن از آلمانی‌های بازداشت شده در ترکیه را نشانه خوبی تلقی می‌کنند اما با این حال برلین نگران وضعیت «دنیز یوجل»، روزنامه نگار دیگر خود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه