English

سخنگوی وزارت خارجه چین:

چین همیشه از کابل و اسلام‌آباد برای روابط دوستانه و توسعه مشترک حمایت کرده است

وزارت خارجه چین اعلام کرد که تا چند روز آینده وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و این کشور برای بهبود روابط کابل و اسلام‌آباد در پکن دیدار خواهند کرد.

چین همیشه از کابل و اسلام‌آباد برای روابط دوستانه و توسعه مشترک حمایت کرده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «پاکستان آبزرور»، دور اول گفت‌وگوهای وزاری خارجه افغانستان، پاکستان و چین 26 دسامبر در پکن برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه چین اعلام کرد «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان و همتای پاکستانی‌اش «خواجه آصف» به دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه چین در راس هیئت‌هایی برای حضور در این نشست یه جانبه به پکن خواهند آمد.

«هوآ چان اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در باره این نشست به رسانه‌ها گفت: چین به عنوان دوست و همسایه مشترک افغانستان و پاکستان همیشه از کابل و اسلام‌آباد برای روابط دوستانه و توسعه مشترک حمایت کرده است.

در ژوئن سال جاری پس از دیدار وانگ یی از کابل و اسلا‌م‌آباد سه کشور توافق کردند تا برای افزایش گفت‌وگو و همکاری‌ها سازوکاری را برای مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه خود ایجاد کنند.

بر اساس گفته وزارت خارجه چین، سه کشور گفت‌وگوهایی را در رابطه با اعتماد متقابل سیاسی و بهبود روابط، همکاری‌های توسعه‌ای، امنیتی و مبارزه با تروریسم خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه