English

بازتاب رای قاطع سازمان ملل درباره قدس در رسانه‌های اروپایی

رسانه‌های خبری اروپا رای قاطع مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه قدس را به طور گسترده ای پوشش داده اند.

بازتاب رای قاطع سازمان ملل درباره قدس در رسانه‌های اروپایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز گذشته پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد.

128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.این قطعنامه تأکید می‌کند که هرگونه اقدامات با هدف تغییر بافت شهر قدس، باطل و بی‌اثر است.

گاردین در مطلبی نوشت: رای سازمان ملل برای دومین بار در یک هفته انزوای بین المللی آمریکا را در خصوص مساله قدس نشان داده است.

این نشریه بریتانیایی افزود: رای قاطع مجمع عمومی سازمان ملل در رد تصمیم ترامپ درباره قدس، یک گوشمالی گزنده برای رئیس جمهور آمریکا بوده است. مجمع عمومی سازمان ملل قاطعانه از قطعنامه پیشنهادی مصر حمایت کرده است، قطعنامه ای که خواستار لغو تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بوده است.

شبکه بی بی سی نیز اعلام کرد: متنی که از سوی یمن و ترکیه ارائه شده به طور مستقیم به آمریکا اشاره نکرده است ولی تاسف عمیق خود را نسبت به تصمیم اتخاذ شده در قبال وضعیت بیت المقدس بیان کرده است.

تلگراف نیز نوشت: تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس از سوی مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شد، آن هم بر خلاف قلدری و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای رای دهنده.

تلگراف افزود: اکثر کشورها تاکتیک های قلدرمآبانه آمریکا را رد کردند و به زخم واشنگتن نمک پاشیدند و متحدانش از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی نیز در آخرین دقایق نام خود را به فهرست کشورهایی که تصمیم آمریکا را محکوم کرده اند، افزودند.

ایونینگ استاندارد نیز در مطلبی نوشت: رای سازمان ملل یک ضربه خرد کننده برای ترامپ بوده است. این اقدام بر خلاف تهدیدات ترامپ برای قطع کمک های مالی و نظامی به کشورهایی بوده است که از این قطعنامه حمایت کرده اند.

اسکای نیوز نیز اعلام کرد: بریتانیا به رای سازمان ملل در رد تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل پیوسته است.

روزنامه سوییسی "بلیک" نیز در صفحه نخست خود با انتشار مطلبی نوشت: آمریکا باید پس از رای مجمع عمومی سازمان ملل، تصمیم خود در قبال قدس را لغو کند.

روزنامه "ماگیار نمزت" مجارستان نیز نوشت: جهان اجازه باج خواهی به ترامپ نداده است. بریتانیا و ژاپن متحدان نزدیک آمریکا نیز واشنگتن را در این رای گیری تنها گذاشتند. مجارستان از رای دادن به این قطعنامه خودداری کرده تا اسرائیل و ترامپ ناراحت نشوند.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: سازمان ملل با رد تهدید ترامپ برای قطع کمک های مالی، به قطعنامه ای رای داد که تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را رد کرده است.

لوموند نیز در تیتر اصلی خود نوشت: "جایگاه بیت المقدس؛ سازمان ملل تصمیم ترامپ را محکوم کرد."

هفته نامه لوفیگارو نیز در تیتر اصلی خود نوشت: بیت المقدس؛ سازمان ملل با اکثریت آرا تصمیم آمریکا را محکوم کرد.

روزنامه مهم "لا ریپوبلیکای" ایتالیا نیز در مطلبی نوشت: از مجمع عمومی سازمان ملل تا سیلی به صورت ترامپ.

روزنامه کوریره دلاسرا نیز نوشت: سازمان ملل تصمیم ترامپ را رد کرد.

خبرگزاری آنسای ایتالیا نیز به رای منفی سازمان ملل به تصمیم ترامپ اشاره کرده است.

در بین رسانه های خبری آلمانی نیز، فرانکفورتر آلگماینه نوشت، تلاش ترامپ برای باج گیری با شکست روبرو شد.

نشریه زود دویچه زیتانگ نیز نوشت: پس از رای قاطع سازمان ملل، آمریکا باید در تصمیمش تجدیدنظر کند.

روزنامه "زیت" نیز نوشت: قطعنامه سازمان ملل نشان می دهد که تصمیم ترامپ باطل و بی معنا بوده است.

روزنامه ولت نیز تصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم کرده است. اشپیگل نیز نوشته است که ترامپ پس از این تصمیم با انتقادات گسترده ای روبرو شده است.

روزنامه هلندی آلگیمین داگبلاد نیز نوشت: ترامپ باید تصمیمش را لغو کند.

روزنامه تلگراف هلند نیز تاکید کرد که سازمان ملل تصمیم آمریکا درباره قدس را رد کرد.

این در شرایطی است که اسرائیل، هندوراس، توگو، آمریکا، پرو، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو گواتمالا در مخالفت با قطعنامه سازمان ملل رای دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه