English

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل متحد

کره شمالی در صورتی که به منافعش تجاوز نشده باشد، تهدیدی برای هیچ کشوری نیست

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد، پیونگ‌یانگ تا زمانی‌که به منافعش تجاوز نشده باشد، تهدیدی متوجه هیچ کشوری نمی‌کند.

کره شمالی در صورتی که به منافعش تجاوز نشده باشد، تهدیدی برای هیچ کشوری نیست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «اسکای‌نیوز»، سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل، روز جمعه با نادیده گرفتن دعوت آمریکا به توقف آزمایش‌های موشکی به‌منظور بسترسازی برای اجرای مذاکرات با کشورش درباره برنامه هسته‌ای آن، تأکید کرد که پیونگ‌یانگ تا زمانی‌که به منافعش تعدی نشده باشد، تهدیدی متوجه هیچ کشوری نمی‌کند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا پیشتر در نشست شورای امنیت درباره پیونگ‌یانگ، گفته بود که کره‌شمالی بایستی «روش تهدید را برای همیشه متوقف کند» تا واشنگتن از گفت‌وگو با آن استقبال کند.

«جا سونگ نام» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در سخنرانی‌اش در نشستی، که آن را «اقدام توام با ناامیدی ایالات متحده، که نشان از ترس این کشور نسبت به قدرت فوق‌العاده کره‌شمالی در تحقق هدف بزرگ تاریخی‌اش یعنی تکمیل نیروی هسته‌ای خود» خواند، هیچ اشاره‌ای به دعوت تیلرسون نکرد.

از سوی دیگر، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که به رغم تداوم ارزیابی آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی، این عقیده حاکم است که موشک بالستیک قاره‌پیما تهدیدی برای ایالات متحده نیست.

ماتیس گفت: «ثابت نشده که آن تهدیدی علیه ما در حال حاضر است... و ما به تحلیل و بررسی ادامه می‌دهیم.»

کره‌شمالی در ماه گذشته اعلام کرد که با موفقیت یک موشک بالستیک قاره‌پیما را که می‌تواند سرتاسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد، آزمایش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه