English

مرکل بر تشکیل ائتلاف برای ایجاد دولتی پایدار تاکید کرد

در حالی که حزب سوسیال دموکرات همچنان برای تشکیل ائتلاف بزرگ در این کشور تردید دارد، صدر اعظم آلمان بار دیگر بر تشکیل این ائتلاف برای تشکیل دولتی پایدار تاکید کرد.

مرکل بر تشکیل ائتلاف برای ایجاد دولتی پایدار تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فولکر کایدر، رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی بار دیگر آشکارا از تمایل خود برای ساختن ائتلاف بزرگ با حزب سوسیال دموکرات در این کشور سخن گفتند.

این دو مقام حزب دموکرات مسیحی امروز (پنج شنبه) اعلام کردند که آن ها خواستار تشکیل یک دولت پایدار در کشورشان هستند. آن ها بر این مسئله تاکید کردند که یک ائتلاف بزرگ و هیچ مدل دیگری برای دولت مانند طرح ائتلاف همکاری که از طرف چپ های حزب سوسیال دموکرات مطرح شده یا یک دولت اقلیتی را درک نمی کنند.

روز گذشته سران احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات گفت و گوهایی را برای تشکیل ائتلاف بزرگ انجام دادند. مرکل با اشاره به این گفت و گوها از توافق با احزاب برای محرمانه ماندن این مذاکرات خبر داد. صدر اعظم آلمان روز دوشنبه فقدان اعتماد در مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف جامائیکا ( ائتلاف احزاب متحد مسیحی، لیبرال دموکرات ها و سبزها) را از دلایل شکست این ائتلاف ارزیابی کرد.

بعد از شکست مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف جامائیکا (ائتلاف احزاب متحد مسیحی، سبزها و لیبرال دموکرات ها) در آلمان حالا حزب سوسیال دموکرات که قبلا اعلام کرده بود می خواهد به اپوزیسیون بپیوندد با میانجی گری های رئیس جمهور آلمان قبول کرده وارد مذاکره با اتحادیه احزاب متحد مسیحی شود و مذاکراتی باز جهت تشکیل ائتلاف بزرگ را آغاز کند.

البته قبل از برگزاری اولین دور مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف بزرگ در روز چهارشنبه رسانه های آلمانی از بروز اختلافات اساسی بین اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات خبر دادند تا جایی که یکی از مقامات حزب دموکرات مسیحی طرح تشکیل دولت اقلیتی در صورت شکست مذاکرات را مطرح کرده و حزب سوسیال دموکرات هم از احتمال برگزاری انتخابات مجدد سخن به میان آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه