English

وزیر امور خارجه آمریکا:

پاکستان از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در اندیشکده شورای «آتلانتیک» به اسلام‌آباد هشدار داد که گروه‌های تروریستی تحت حمایت پاکستان ممکن است زمانی تصمیم بگیرند که اسلام‌آباد هدف بهتری نسبت به کابل خواهد شد.

پاکستان از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی که مقامات افغان و آمریکایی بارها پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه شبکه حقانی متهم کرده‌اند اما اسلام‌آباد همواره این اتهامات را بی‌اساس دانسته است.

در وبسایت «شورای آتلانتیک» آمده است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در این اندیشکده در واشنگتن اظهارداشت: پاکستان به گروه‌های تروریستی در خاک این کشور اجازه می‌دهد تا آزادانه فعالیت کنند.

وزیر خارجه آمریکا به پاکستان هشدار داد که ممکن است گروه‌های تروریستی توجه شان را از کابل به سوی اسلام‌آباد تغییر دهند.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد تا با پاکستان در مبارزه با تروریسم همکاری کند، اما این کشور باید روابط خود را با «شبکه‌حقانی» و سایر گروه‌های تروریستی قطع کند.

تیلرسون اظهار داشت: اینکه پاکستان به مراکز امن تروریستی در خاک این کشور اجازه فعالیت دهد برای ما قابل تحمل نیست. با اعلام استراتژی جدید نیروهای ما نقش جدی را در افغانستان به عهده گرفته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: پاکستان از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت می‌کند اما مذاکرات ما برای رسیدگی به این وضعیت همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد که آمریکا از نیروهای امنیتی افغان در میدان جنگ حمایت می‌کند و دولت افغانستان نیز باید شرایطی را برای مشارکت همه اقوام به وجود آورد.

این در حالی است که ماه گذشته وزیر خارجه آمریکا فهرست 75 نفره از اعضای طالبان و شبکه حقانی را به پاکستان داده بود تا این کشور اقدام جدی علیه آنها صورت گیرد.

مقامات پاکستانی در واکنش به این موضوع تاکید کرده بودند که گروه‌های تروریستی در خاک این کشور فعالیتی ندارند و اسلام‌آباد تسلیم خواسته‌های آمریکا نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه